"הוא מתוסכל ועשוי להסלים את המלחמה": המודיעין האמריקאי בדיווח על פוטין

המלחמה בה החל הנשיא הרוסי לפני כשבועיים וחצי באוקראינה לא מתנהלת כפי שתכנן | ראש ה-CIA: "פוטין ציפה להשתלט את קייב בעוד יומיים. במקום זאת, צבאו נכשל בהשתלטות על ערים מרכזיות ואיבד עד כה אלפי חיילים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/03/22 15:05 יא באדר ב'

"הוא מתוסכל ועשוי להסלים את המלחמה": המודיעין האמריקאי בדיווח על פוטין
פוטין על רקע בניין הרוס בחרקוב, צילום: shutterstock, depositphotos

19 ימים חלפו מאז פתח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במלחמה על אוקראינה. פוטין, שתכנן לשלוט על המדינה השכנה משדר כעס ותסכול מהכישלונות של צבאו, ומראה נכונות לגרום להרס רב אפילו יותר באוקראינה, כך לפי הערכת המודיעין האמריקאי כפי שפורסמה היום (ב') בסוכנות הידיעות AP.

במשך שני עשורים, פוטין השיג דומיננטיות מוחלטת בממשלת רוסיה ושירותי הביטחון שלה. בעזרת מעגל פנימי קטן הוא דחק את המתנגדים לו לשוליים וכלא או הרג את האופוזיציה שלו. ראש ה-CIA ושגריר ארצות הברית לשעבר במוסקבה, וויליאם ברנס, טוען כי פוטין מערער על תוצאותיה של המלחמה הקרה. ברנס מאמין ש"פוטין מתבשל עם עצמו בשילוב נפיץ של זעם ואמביציה לאורך שנים ארוכות". 

"פוטין כועס ומתוסכל כרגע"

"פוטין ציפה להשתלט את קייב בעוד יומיים", אמר ברנס. "במקום זאת, צבאו נכשל בהשתלטות על ערים מרכזיות ואיבד עד כה אלפי חיילים. המערב הטיל סנקציות כבדות וקידם שורת צעדים נוספים שהמיטו אסון על הכלכלה הרוסית, ובנוסף חירבו את רמת החיים הגבוהה שממנה נהנו הן האוליגרכים הרוסים והן האזרחים הפשוטים. הרבה מיתרות המטבע של רוסיה הוקפאו והוחרמו בבנקים ברחבי העולם".

השגריר האמריקאי לשעבר, אשר פגש את פוטין מספר פעמים רב, אמר לסנאטורים שהוא לא מאמין שהנשיא הרוסי השתגע. "אני חושב שפוטין מאוד כועס ומתוסכל כרגע. סביר שהוא נמצא כעת במצב שבו יגדיל את סכום ההימור שלו במערכה, ויפעל לכתישה מוחלטת של הצבא האוקראיני - ללא כל מחשבה על האוכלוסייה האזרחית באוקראינה". עוד הוא אמר: "אני חושב שפוטין כועס ומתוסכל כרגע".

הנציב העליון של האו"ם לפליטים, מעריך היום שכמעט 2.8 מיליון בני אדם נאלצו לברוח מאוקראינה, כ-1.7 מיליון מהם חצו את הגבול לפולין: