מלחמה באירופה

ברקע העתירה של השגריר: כמה פליטים אוקראינים נכנסו לישראל עד כה?

יבגן קורניצ'וק, שגריר אוקראינה בישראל, מאיים כי יעתור לבג"צ כנגד המדיניות הישראלית בה נוקטת שרת הפנים שקד בקשר לפליטים האוקראינים. רשות האוכלוסין פרסמה כי עד כה נכנסו לישראל 6,958 פליטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 08:59 י באדר ב'

ברקע העתירה של השגריר: כמה פליטים אוקראינים נכנסו לישראל עד כה?
פליטים יהודים מאוקראינה בדרכם לישראל, צילום: Nati Shohat/Flash90

לאחר האיום של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק כי יעתור לבג"צ בשם השגרירות האוקראינית בעקבות מדיניות ממשלת ישראל בנושא קליטת הפליטים האוקראינים, רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת היום (א') כי 7,179 בני אדם הגיעו מאוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה. מתוך המספר הזה רק 221 אנשים סורבו לכניסה.

"המדיניות מפירה הסכמים"

מי שמייצג את שגרירות אוקראינה במהלך המשפטי הוא עורך הדין תומר ורשה. על פי הפרסום, ורשה טוען שהמילה "מכסות" יוצרת שרת הפנים מסך עשן שמאחוריו עומדת הפרה של האמנות הבין-לאומיות והחוק הבין-לאומי. 

"המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל בנוגע לפטור מאשרה לאזרחים אוקראיניים. לאור מיצוי כל האפשרויות הדיפלומטיות, לא נותרה לשגרירות ברירה אלא לבקש שמשרד עורכי הדין ורשה יגיש עתירה לבג"ץ נגד המתווה החדש בכדי להגן על זכויותיהם של האזרחים האוקראינים", כך כתב השגריר האוקראיני.

בעתירה נכתב: "בית המשפט הנכבד מתבקש לשמר את המצב הקיים ולהקפיא את כניסת המתווה, המונע את כניסתם של אזרחי אוקראינה לישראל, לתוקף, עד להכרעה בעתירה זו, כך שצו הכניסה לישראל – המעניק פטור מאשרות לאזרחי אוקראינה – ימשיך לעמוד בתוקפו".

התכנית של שקד

נזכיר כי לפי התכנית של שרת הפנים, ישראל תאפשר הישארות באופן זמני של כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בארץ לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם. למעט במקרים חריגים ויוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. 

נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה, שאינם עומדים בקריטריונים של חוק השבות שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. כל אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן