מלחמה באירופה

עתר לבג"צ: שגריר אוקראינה קורניצ'וק נגד שרת הפנים שקד

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק עתר לבג"צ בעקבות מדיניות ממשלת ישראל בנושא קליטת הפליטים האוקראינים: "המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל" | אמנים, זמרים, ואושיות רשת: "יהודי לא מגרש פליט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/03/22 20:51 ט באדר ב'

עתר לבג"צ: שגריר אוקראינה קורניצ'וק נגד שרת הפנים שקד
שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שנפגש עמה ביום רביעי, שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק, יעתור לבג"צ בשם השגרירות האוקראינית, וזאת בעקבות מדיניות ממשלת ישראל בנושא קליטת הפליטים האוקראינים. תכנית הממשלה הוצגה השבוע על ידי שרת הפנים איילת שקד, כך פורסם הערב (ש') בחדשות 12.

מי שמייצג את שגרירות אוקראינה במהלך המשפטי הוא עורך הדין תומר ורשה. על פי הפרסום, ורשה טוען שהמילה "מכסות" יוצרת שרת הפנים מסך עשן שמאחוריו עומדת הפרה של האמנות הבין-לאומיות והחוק הבין-לאומי. 

"המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל בנוגע לפטור מאשרה לאזרחים אוקראיניים. לאור מיצוי כל האפשרויות הדיפלומטיות, לא נותרה לשגרירות ברירה אלא לבקש שמשרד עורכי הדין ורשה יגיש עתירה לבג"ץ נגד המתווה החדש בכדי להגן על זכויותיהם של האזרחים האוקראינים", כך כתב השגריר האוקראיני.

בעתירה נכתב: "בית המשפט הנכבד מתבקש לשמר את המצב הקיים ולהקפיא את כניסת המתווה, המונע את כניסתם של אזרחי אוקראינה לישראל, לתוקף, עד להכרעה בעתירה זו, כך שצו הכניסה לישראל – המעניק פטור מאשרות לאזרחי אוקראינה – ימשיך לעמוד בתוקפו".

נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה

נזכיר כי לפי התכנית של שרת הפנים, ישראל תאפשר הישארות באופן זמני של כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בארץ לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם. למעט במקרים חריגים ויוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. 

נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה, שאינם עומדים בקריטריונים של חוק השבות שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. כל אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים.

אמנים, זמרים, ואושיות רשת בקריאה לממשלה: "יהודי לא מגרש פליט"

בסרטון שפורסם הערב על ידי הפורום לקליטת פליטי אוקראינה, יוצאה קריאה לממשלה לשנות את מדיניותה בנוגע לטיפול בפליטים מאוקראינה. האישים הם בין החותמים הראשונים על העצומה הציבורית הקוראת למדינת ישראל לפתוח את שעריה בפני פליטי המלחמה, עד לשוך הקרבות.

בין המשתתפים בסרטון: השחקן והזמר מאור כהן, הזמר והיוצר אביב גפן, הסטנדאפיסטית והשחקנית לאה לב, השחקנית חני נחמיאס, הכדורגלן איציק זהר והשף אייל שני .

מהפורום לקליטת פליטי אוקראינה נמסר: "מיליוני פליטים איבדו את בתיהם ואת חייהם הקודמים. ילדים נשים ומבוגרים. הבית שלהם מופגז, החלומות שלהם מתרסקים. במיוחד לנו, אסור לנעול בפניהם את השערים".