צפו הרופא הסרוג שטס לטפל בפצועי המלחמה מאוקראינה בראיון מיוחד: "זה תיקון עולם"

משלחת של רופאים ישראלים יצאה לאירופה כדי להקים בית חולים שדה שיטפל בפצועי המלחמה, בראיון מיוחד לכיפה הם מספרים: "ללכת כיהודי עם כיפה כדי לעזור לפליטים, בשמה של מדינת ישראל, זה תיקון עולם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/03/22 14:22 ו באדר ב'

הרופא הסרוג שטס לטפל בפצועי המלחמה מאוקראינה בראיון מיוחד: "זה תיקון עולם"
צוותי רפואה בלחימה, צילום: ללא

בזמן שהמוני פליטים נמלטים מאוקראינה, יש מי שדווקא עושה את הדרך ההפוכה אל אזור הסכנה. משלחת של רופאים מישראל עם ניסיון עשיר ברפואת שטח מהצבא טסה אל הגבול כדי לתת טיפול רפואי לפצועי המלחמה האוקראינים.

הרופאים מישראל בראיון מיוחד בדרכם לאוקראינה

בראיון לכיפה הם מספרים, "קוראים לי רועי מורג ואני אורולוג ילדים בשניידר ואני נמצא פה עם גלעד חן שהוא מנהל מיון ילדים בבית חולים העמק ונענינו לקריאה של ארגון למענם, ארגון שנותן שירותי רפואה ותמיכה לניצולי שואה, ואנחנו מגיעים לתת במולדובה טיפול רפואי לפליטים אוקראיניים במחנות הפליטים.

ניסיון מהצבא בטיפול רפואי בשטח

יש לנו ניסיון מהצבא בטיפול רפואי בשטח, בית החולים איכילוב תומך בנו בכל מה שקשור לציוד רפואי לצד עוד חברות שיתרמו לנו אוכל וטיטולים לתינוקות. המטרה שלנו היא להיות ערוכים לקבלת פצועים מהקרבות בהתאם להתפתחות הקרבות. אנחנו הכוח החלוץ וביום שישי תגיע משלחת של כ-50 רופאים מישראל".

"זאת זכות גדולה כנכד לניצולת שואה ללכת ולעשות ונהפוכו"

יש בישראל מי שאומר שזאת מלחמה לא לנו אז למה שנתערב, יש לנו מספיק מלחמות

סבתא שלי הייתה ניצולת שואה, ומבחינתי זאת זכות גדולה כנכד לניצולת שואה ללכת ולעשות ונהפוכו, הרי אני זוכר את הסיפורים שלה על מה האוקראינים עשו לנו בשואה, ואני עושה ונהפוכו והולך לעזור להם, בזמן השואה היהודים נרצחו שם ואני עכשיו הולך כיהודי עם כיפה לעזור שם לפליטים אוקראינים בשמה של מדינת ישראל ובשמו של הארגון למענם, זה תיקון עולם. 

מרגש: היהודים מאוקראינה מגיעים לשדה התעופה בדרך לישראל

אלון, קצין ראשון בטיסה, סיפר על הגאווה הנלווית למשימה מסוג זה, "גאים לקחת חלק במשימה, להביא לארץ את כל מי שצריך, אמנם בצער אבל שמחים להביא אותם". עוד סיפר כי הטיסה נעשית באופן בטוח, "המשגרים שלנו דואגים שנעבור במרחבים אוויריים מוגנים ואנחנו רחוקים מכל אזורי סכנה, לא היינו מסכנים אף אחד".