לאחר חודשיים: דיוויד בנט, שבגופו הושתל לב של חזיר - מת

בגופו של בנט בן ה-57 שסבל ממחלת לב סופנית הושתל לב של חזיר. בימים האחרונים מצבו הידרדר ומבית החולים נמסר כי בנט מת | לאחר הניתוח שבוצע לפני כחודשיים, אמר המנתח: "אין מספיק לבבות אנושיים להשתלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 17:53 ו באדר ב'

לאחר חודשיים: דיוויד בנט, שבגופו הושתל לב של חזיר - מת
צילום: צילום מסך NBC

בתחילת חודש ינואר בוצע ניתוח ראשון מסוגו בעולם בארצות הברית. לב של חזיר מהונדס גנטית הושתל בגופו של גבר בן 57 ממרילנד. המושתל, דיוויד בנט, סבל ממחלת לב סופנית. שלושה ימים לאחר הניתוח מצבו מוגדר טוב והוא הצליח לנשום בכוחות עצמו. בימים האחרונים הידרדר מצבו ומבית החולים נמסר כי הוא נפטר, אך לא ציינו את סיבת המוות. 

"זה היה ניתוח פורץ דרך, שקירב אותנו צעד אחד נוסף לפתרון משבר המחסור באיברים. אין מספיק לבבות אנושיים להשתלה עבור הרשימה הארוכה של מי שממתינים להם", אמר ד"ר ברטלי גריפית', שהשתיל את לב החזיר. מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, התיר את ההליך הניסיוני, בשל העובדה כי אם הניתוח לא היה מתבצע,  דיוויד היה מת.

"הלב הזה היה צריך להגיע למישהו שהגיע לו יותר"

מספר ימים לאחר הניתוח, התברר כי המושתל החולה, ריצה עונש מאסר ממושך אחרי שדקר גבר והותיר אותו מרותק לכיסא גלגלים. "שנים על גבי שנים שבני משפחתי סבלה מטראומה ועוגמת נפש", סיפרה לסלי שומייקר דאונר, אחות הנדקר. "עכשיו מסתבר שדווקא דיוויד בנט מקבל הזדמנות שנייה עם לב חדש. אם אתם שואלים אותי, הלב הזה היה צריך להגיע למישהו שהגיע לו יותר".

10 שנות מאסר ריצה בנט אחרי שתקף את אחיה של דאונר, אד. ב-30 באפריל, 1988, בנט נעצר לאחר שדקר את הגבר שבע פעמים בפלג גופו העליון. אד שרד את התקיפה אך היה מרותק לכיסא גלגלים במשך שארית ימי חייו. הוא לקה בשבץ מוח בשנת 2005 ושנתיים לאחר מכן נפטר.