השר כהנא מודה: "בלי גב רבני - לא הייתי מצליח"

ברקע הדחייה המסתמנת של חוק הגיור לכנס הבא, הגיע השר לשירותי דת לביקור בישיבת הר עציון ושוחח עם הרבנים. "זו לא פעם ראשונה בחיי שאני נתון ללחצים", סיפר כהנא, "היו לי רבים כאלה בשירותי הצבאי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 18:58 ה באדר ב'

השר כהנא מודה: "בלי גב רבני - לא הייתי מצליח"
השר כהנא ורבני הר עציון, צילום: ללא

כמידי שבוע מקיים השר לשירותי דת, מתן כהנא, סיור במועצות הדתיות ובמוסדות תורניים. היום (ג') קיים השר סיור בישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות וקיים פגישה עם כלל רבני הישיבה ובהם ראשי הישיבה הרבנים ברוך גיגי ומשה ליכטנשטיין. הרבנים גילו עניין רב בכל העשייה של השר במשרד לשירותי דת, והביעו את עמדותיהם בנושאים אלה.

הרב אמנון בזק, מרבני הישיבה, פנה אף הוא לשר וביקש לחזקו והביע עניין כיצד השר עומד במתקפות האישית החריפות מהגורמים השונים וממגזרים שונים. "זו לא פעם ראשונה בחיי שאני נתון ללחצים, היו לי רבים כאלה בשירותי הצבאי", החל השר בתשובתו. "אך אני מודה שהפעם אני חש בנוח כי יש רבנים גדולים  שתומכים במהלכים שאני מקדם".

"למרות שאינני נוגע בהלכה כלל אלא רק בשירותי הדת עצמם, בלי גב רבני לא הייתי מצליח" פנה השר לרבנים. "אני גם רוצה לשבח את הישיבה שלרבניה יש מגוון דעות וצורת שיח שמקדשת הקשבה" סיכם השר. לבסוף הוסיף הרב גיגי כי, "אמנם יש כאן מגוון דעות אבל כולנו כאן יחד מביעים הערכה אישית לך".