אחרי שבוטלה, מיכאל ביטון החזיר את ההחלטה שתהפוך אתכם לעבריינים

תקנה המחייבת התקנה מערכות שכחת ילדים עדיין בתוקף, לאחר שמשרד התחבורה ביקש לבטל אותה. סמנכ"ל המשרד לא הסכים לבקשת מיכאל ביטון יושב ראש ועדת הכלכלה, שבתגובה נעל את הדיון כשהתקנה עדיין בתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/22 22:41 ג באדר ב'

אחרי שבוטלה, מיכאל ביטון החזיר את ההחלטה שתהפוך אתכם לעבריינים
מיכאל ביטון, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביולי האחרון קידמה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים דאז, מירי רגב, תקינה ישראלית למערכות למניעת שכחת ילדים ברכב, במקביל לתיקון תקנות התעבורה שיחייבו שימוש במערכות הבטיחות להגנה מפני שכחת ילדים, בנסיעת ילדים עד גיל 5.

היוזמה של רגב זכתה להתקפות רבות ומשרד התחבורה ביקש לבטל את התקנה. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם לפני דקות אחדות את הדיון בנושא בקשת משרד התחבורה לבטל את החובה להתקנת מערכת למניעת שכחת ילדים. הוא דרש מהמשרד להשקיע שני מיליון שקלים בהסברה ועוד 3 מיליון שקלים בפיילוט לרכישת ערכות ומחקר מלווה לקיץ הקרוב. סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר בתגובה כי רכישה לא על הפרק.

בעקבות זאת החליט היו"ר ביטון לסגור את הדיון ואמר: "התקנה בתוקף. הקב"ה ישמור על התינוקות שלנו. אני מקווה שהממשלה תתעשת ותעשה תכנית שתשמור על התינוקות שלנו בקיץ הקרוב".

את ההצעה תקף אז, בין היתר, שר התחבורה לשעבר סמוטריץ'. הוא הלין על המחיר הגבוה של המערכת, חוסר התחרות והמחירים המופקעים: "השחיתות הזו, שעולה עכשיו לכל משפחה עם ילדים אלפי שקלים, חייבת להיחקר. שימו לב, רק שלושה מוצרים בישראל עומדים היום בתקן שנקבע לאמצעי למניעת שכחת ילדים ברכב ומחירם שערורייתי. איפה ח"כ יעקב מרגי שהבטיח, כשזרק את הרביזיה שלי בלי דיון, תחרות ומוצרים ב 25 שקלים?!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן