בלעדי הרב דב ליאור במתקפה נוספת: "הרס תורת ישראל במסווה של שלום"

ספרי "פניני הלכה" של הרב אליעזר מלמד שוב במוקד, כאשר רבה לשעבר של קריית ארבע מבהיר את עמדתו מהמכתב שהתפרסם בסוף השבוע והבהיר: "השלום זה דבר אמיתי, אבל אם מישהו פוגע בקדושת ישראל - אז צריך להזהיר את הציבור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/03/22 17:08 ג באדר ב'

הרב דב ליאור במתקפה נוספת: "הרס תורת ישראל במסווה של שלום"
הרב דב ליאור, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף השבוע האחרון פורסם מכתב נוסף עליו חתומים שישה רבנים המשתייכים לזרם החרד"לי, בו הם תקפו את הרב אליעזר מלמד. בסרטון שמתפרסם כאן לראשונה, מסביר הרב דב ליאור שחתום על אותו מכתב, מה הבעיה בהתייחסות לספרי פניני הלכה.

"בספרים האחרונים שיצאו, בייחוד בתחום הצניעות, ובתחום טהרת המשפחה, ישנם שם דברים שזה בניגוד לפסיקה שהייתה מקובלת בכל הדורות", הסביר רבה לשעבר של קריית ארבע וחברון וטען כי, "הרבנים לא פורצים דרך מפסיקה, ולבטל דברים שמקובלים היו בעם ישראל -  אפילו אם זה היה מנהג שהתקדש בעם ישראל לא מבטלים. כל שכן פה, פסיקת הלכה, וזה בדברים שנוגעים לקדושתם של החיים, ומי שעובר עליהם זה איסור חמור".

"השלום זה דבר אמיתי", המשיך הרב ליאור, "וצריכים שיהיה שלום אמיתי. אבל אם מישהו נלחם נגד דברים יסודיים, או פוגע בקדושת ישראל, אז צריכים להזהיר את הציבור, ולוודא שזו לא דרכה של תורה. לכן, הרבנים שהם אמונים על הרבצת תורה ועל פסיקת הלכה, החובה שלנו זה ליידע את הציבור הרחב, שזה לא דעתנו. דעת התורה זה שאין לעשות כל מיני קולות, כל מיני דברים כאלה. זה התחלה של הרס תורת ישראל במסווה של לעשות שלום ולקרב".

הרב ליאור בירך את הרבנים מתניה אריאל וליאור פנחס שעומדים מאחורי החוברת שמאגדת מאמרים נגד פניני הלכה והרב אליעזר מלמד: "זה חשוב שיידעו את זה כולם, מהי האמת בכל הדברים האלה, שאצלנו התורה לא התחילה לפני מאה שנה או מאתיים שנה, זו פסיקה מדורי דורות. כמו שמוזכר בחז"ל: 'אל תיטוש תורת אמך' - אפילו דברים של מנהגים לא לוותר, כל שכן דברים שזה הלכה, והלכה לא משתנה לפי רוח הזמן. התורה היא תורה נצחית, ולא בגלל שהיום נוסעים באוטובוס אז הלכה משתנית מאותו הזמן שנסעו בעגלה עם סוס. זה אותו דבר".

"לכן, יבורכו כל אלה שעוסקים במסירות למען המשך קיומה של התורה בעם ישראל", הוסיף הרב ליאור, "ובפרט בזמננו, שלפעמים החוצפה יסגא, ויש כאלה שמתריזים בצורה בוטה נגד הרבנים ונגד העוסקים בצורכי ציבור. שה' יחזק את כל העומדים במערכה, ולא יבושו, ולא יכלמו, ולא יסוגו אחור. וה' יעזור להם, ויעזור לכולנו לעמוד מכל האלו שרוצים לפרוץ פרצות בחומת הקדושה של עם ישראל".