מרים פרץ: "לא רציתי להתמודד מול נתניהו"

אשת החינוך מדברת על המפגש עם הפוליטיקה, על השר לעתיד שהעליב אותה וגרם לה לפרוץ בבכי ועל היכולת להמשיך קדימה. "לא הלכתי לפוליטיקה כי אני לא מבינה את השפה הזו", סיפרה פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 08:33 א באדר ב'

מרים פרץ: "לא רציתי להתמודד מול נתניהו"
מרים פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כלת פרס ישראל ואשת החינוך מרים פרץ מדברת. לפני כמה חודשים היא התמודדה על נשיאות המדינה מול מי שלו הפסידה לבסוף, יצחק הרצוג. בראיון לרוני קובן אומרת פרץ כי היא נכנסה למירוץ אחרי שפנו אליה גורמים שונים וביקשו ממנה להתמודד.

אפשר לעשות קומדיה על המירוץ שלי

"היו לי שבעה ימים נטו", מספרת פרץ על הקמפיין. לשאלה על תכנית פעולה, מטה, או כוח אדם במסגרת המירוץ משיבה פרץ בצחוק: "על זה אפשר לעשות קומדיה. שום דבר. הבת שלי לקחה חופשה והתקשרה לחברי כנסת מהשולחן שלי בבית".

היא שיתפה גם בפגישה עם ראש הממשלה לשעבר: "הגעתי עם הרצוג לפגישה עם נתניהו. הוא שאל אותי: "למה הגעת רק עכשיו?", אמרתי לו: "חיכיתי לך, היה מדובר שאתה תהיה נשיא. לא רציתי להתמודד מולך, היה לי כבוד אליך". הוא שמע ואמר: "לא, ברור שלא רציתי". אבל לי רמזו שהוא כן בעניין".

לא הצלחתי לאסוף את עצמי

היא שיתפה במפגש שהיה לה עם אחד חברי הכנסת שניהל את המגעים הקואליציוניים באותם הימים. היא נדרשה לרוץ ללשכתו ובכל פעם הוא קטע אותה בעקבות שיחות טלפון. פרץ סיפרה כי היא פרצה בבכי: "כל המחשבה נקטעת, אני לא מצליחה לאסוף את עצמי. קמתי ויצאתי. בכיתי מולו, ציפיתי שהעוזרת תביא כוס מים. כלום".

"בכל זאת אני מרגישה שהרווחתי יותר משהפסדתי", היא מדגישה באופטימיות אופיינית. "אנשים ברחוב אומרים לי "את הנשיאה שלנו", מבקשים סלפי. יש לנו נשיא נהדר ואני אוהבת אותי. לא חושבת שיכולתי להיות טובה ממנו, אבל יכולתי להיות נשיאה טובה".

הראיון המלא ישודר בכאן 11 ביום ראשון