חמש סיבות למה מרים פרץ צריכה להיות נשיאה

אחרי שבע שנות כהונה של הנשיא רובי ריבלין שעורר בכהונתו לא מעט זעם בימין, המתמודדת לנשיאות מרים פרץ מקבלת לא מעט תמיכה בימין הדתי ואף בצד השמאלי של המפה הפוליטית. סוד הקסם של מרים פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 20:00 יט בסיון התשפא

חמש סיבות למה מרים פרץ צריכה להיות נשיאה
מרים פרץ. תהיה הנשיאה?, צילום: פלאש 90

המתמודדת לנשיאות מרים פרץ מתקרבת לרגע האמת - הבחירות לנשיאות שיערכו ברביעי הקרוב. אחרי שהשיגה את חתימותיהם של 11 חברי כנסת, מתייצבת פרץ שזוכה לאהדה בעיקר בימין האמוני, מול יצחק (בוז'י) הרצוג שמגיע לבחירות כמועמד המוביל וזוכה לתמיכה של חברי המשכן מכל הקשת הפוליטית. אספנו בשבילכם 5 סיבות למה מרים פרץ צריכה להיות נשיאת המדינה הבאה.

1. די לפוליטיקה הקטנה.

אחרי ששנים ארוכות פוליטיקאים סללו את דרכם מהכנסת היישר אל בית הנשיא, מביאים איתם לתפקיד שנים של תככים ופוליטיקה רדודה, הגיע הזמן לשינוי. הפוליטיקה הארצית בחודשים האחרונים לא עושה כבוד לעצמה ולבוחריה, התככים המזימות והתגרות המילוליות בין הצדדים מוכיחים כי המצב מחייב שינוי, רק בשבוע שעבר נחשפו שיחות של המועמד מנגד בוז'י הרצוג בהם הוא מטנף על שלי יחימוביץ בשפה לא נשיאותית ולא ממלכתית בעליל. גם האיבה הקדומה בין ריבלין לנתניהו צבעה את בית הנשיא בצבעים פוליטיים אשר גרמו לאובדן האמון של האזרחים במוסד שאמור להיות בקונצנזוס ישראלי. בית הנשיא הוא מקום שצריך להיות נקי מפוליטיקה ישנה ומשחקי כבוד. מרים פרץ, האישה הצנועה מגבעת זאב, שלא מגיעה מהעולם הפוליטי ואף סירבה לקחת בו חלק בעבר על אף ההצעות המפתות, תהיה תשובה ניצחת לעשרות שנים בהם הפוליטיקה הרדודה והמפלגת שכנה בבית הנשיא.

2. ישראל צריכה מנהיגות נשית.

בישראל של שנת 2021 ראש הממשלה, השרים הבכירים ביותר, ראשי הצבא ונשיא המדינה הם גברים. בזמן שבמדינות רבות בעולם הקול הנשי עולה מעלה ומנהיגות בעולם מביאות להישגים חסרי תקדים. במדינת ישראל הטון הגברי הוא השולט והצלחה מסחררת לא נראית באופק. מדינת ישראל זקוקה להנהגה חדשה, מרעננת, ללא סטיגמות מיותרות, וללא שלדים מטרידים בארון. נשיאה, מזרחית, מסורתית, שמחוברת לכל חלק בעם ובכל רובד אפשרי. שיודעת להבין את הלב, את המוח ואת הכח של האומה הזאת. בעלת אכפתיות ורגישות חסרת גבולות, שתדע להתעניין במצבו של האזרח הקטן, דמות שתדע להסתכל בעיניים למציאות קשה ככל שתהיה ותעניק לאזרחיה מבט אחר על המציאות, מפוכח, נעים ולא מתלהם.  

3. אשת חינוך.

בשונה מהפוליטיקאי הקלאסי שהחתירה שלו לכח ושררה מובילה אותו למסלול פוליטי ידוע ומתוכנן מראש, אם בטיפוס במעלה הדרגות בצבא, במשטרה ובמוסד בו הוא עובד, יחד עם האמביציה הבלתי נדלית שלהם למנכ"ל ולנהל כל דבר שזז. דווקא עובדת היותה של מרים פרץ אשת חינוך פשוטה וצנועה מיישוב בינוני ליד ירושלים, אשר ביום יום מתמודדת עם חינוך הדור הבא של הילדים שלנו, שהם אלה שיובילו את המדינה שלנו בעשור הבא. דווקא היא, אשר פגשה במסדרונות בתי הספר את מניפת המגזרים המורכבת שחיה במדינה. שפיקחה, תיאמה והסדירה, תכניות לימוד והצליחה בחכמה ותבונה לחנך אלפי תלמידים לסובלנות, הכלה, אהבת הזולת העם והארץ. דווקא לה יש את הסיכוי הטוב ביותר להצליח בנושא הכי קריטי במדינת ישראל  - ריפוי החברה השסועה שלנו, שסובלת מאבדן אמון אחד בשני ומדרדרת את המדינה שלנו לשפל חסר תקדים של נתק בין חלקי העם.    

4. צמיחה מהמשבר. 

מדינת ישראל קטנה ומשבריה רבים, רק בחודש האחרון לוחם צה"ל לשעבר הצית את עצמו, עשרות נהרגו באסון מירון, מדינת ישראל הותקפה בטילים אזרחים נהרגו ומדינה שלימה נאלצה לחיות בחרדה קיומית. האחריות רבה אך נושאיה מועטים, נבחרי הציבור מתחמקים מראיונות, מגלגלים אחריות, מצביעים נגד ועדות חקירה ולא נמצאים שם כדי לחזק את האזרח הקטן בשעת משבר. מרים פרץ היא סמל ודוגמה לעם שלם איך מעודדים אזרחים לחיות, ואיך מתרוממים מהמשבר. היא הראתה למדינה שלמה איך לקום מכאב אינסופי ולהמשיך לעשות למען הכלל ולהפיץ אור לכל עבר. מרים פרץ מבלי שאיש ביקש ממנה עוברת בין אזרחים אשר חוו אסונות קשים, מפיחה בהם חיים חדשים, מספרת להם את סיפורה האישי והכל בשביל מטרה אחת - לסייע להם לקום פשוטו כמשמעו. פרץ, נוטעת תקווה ותחושת שליחות בלבבות רבים, ומהווה דוגמא כיצד נחלצים ממשברים קשים ככל שיהיו, כפי שנכתב עליה בהחלטה להעניק לה פרס ישראל: "על חיזוק הרוח היהודית-ישראלית".

5. עשייה חברתית.

את הנשיא בוחרים חברי הכנסת, אנשי העשייה הציבורית, אנשים של תקציבים רכבי שרד ומשכורות גבוהות. פעילים חברתיים זוכים למעט הכרה כאשר הם נבחרים להשיא משואה או זוכים בפרס ישראל. הסקרים שנערכים מראים כי אם האזרחים היו בוחרים את הנשיא שלהם מרים פרץ הייתה נבחרת. לא סתם זוכה פרץ להובלה בסקרים, פעילותה החברתית רבת השנים הביאה את פרץ על אף סירובה בעבר למינויים פוליטיים, להפוך לדמות מוערכת בכל בית בישראל. גם מי שלא שמע את נאומה כשזכתה בפרס ישראל או שמע את שיחתה המיוחדת, מכיר את מפעל חייה. את הנתינה האין סופית של האם השכולה שאימצה את הכואבים והחלשים בחברה הישראלית והעמידה אותם על הרגליים, שעוברת מקבוצה לקבוצה חורשת את הארץ ומרצה בפני כל מי שרק ירצה לשמוע ולקבל כוח מסיפורה הייחודי.