עמית סגל: מה באמת קורה בשיחות של בנט עם פוטין

רצף השיחות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לצד הביקורת החריפה של זלנסקי על בנט הביאו את הפרשן הסרוג עמית סגל לתהות: "קורה משהו אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/22 18:09 ל באדר א'

עמית סגל: מה באמת קורה בשיחות של בנט עם פוטין
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה מציבה את ישראל בסיטואציה עולמית מורכבת בשל היחסים הטובים עם המדינות, מאז פרוץ המלחמה שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם שני הנשיאים יותר מפעם אחת, מה שהביא את הפרשן הסרוג עמית סגל לתהות מה באמת מתרחש מאחורי הקלעים.

בחשבון הטלגרם שלו כתב סגל אחרי הביקורת הקשה שהטיח היום נשיא אוקראינה בבנט: "מה באמת קורה בשיחות של בנט עם פוטין? להגיד ״לא״ לתיווך לוקח בדיוק דקה. שלוש שיחות מעידות שקורה משהו אחר שאיננו יודעים מהו".

נזכיר כי אחרי ששוחח מספר פעמים עם שני הצדדים, היום (ה') תקף זלנסקי את בנט ואמר: ״ראיתי תמונה יפה. חסידים ליד הכותל המערבי. כולם עטופים בדגלי אוקראינה. הם התפללו ואני מודה להם. דיברתי עם הנהגת ישראל, יש לנו יחסים לא רעים אבל הדברים נבחנים בעת צרה. לא הרגשתי שראש ממשלת ישראל עטוף בדגל שלנו״.


(זלנסקי).

במקביל, אגף מש״ב במשרד החוץ, שהוא סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל, העביר היום באמצעות מרכז מש״ב כרמל הדרכה מקוונת בנושא מתן סיוע פסיכולוגי ראשוני לנפגעי טראומה.  בהדרכה השתתפו כ-60 פסיכולוגים ואנשי חינוך מאוקראינה, בחלקם בוגרי מש״ב בעבר, והיא הועברה ע״י הפסיכולוגית ומנחת הקבוצות גילה פטרוב.  פעולות הדרכה מקוונות נוספות של מש''ב עבור אוקראינה, מתוכננות לשבועות הקרובים, זאת בנוסף לסיוע ההומניטרי שמועבר ע״י מש״ב לרשויות באוקראינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן