מלחמה באירופה

100 יתומים מאוקראינה בדרך לישראל

המלחמה הקשה באוקראינה משפיע על המוני יהודים שגרו באזורי הקרבות והפכו לפליטים, מאות מהם עושים את דרכם לישראל, בהם 100 יתומים חלקם בני פחות משנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 15:52 ל באדר א'

100 יתומים מאוקראינה בדרך לישראל
עולים מאוקראינה, צילום: דוברות אל על

אל על נערכת להבאתם של מאות עולים אשר ינחתו בישראל ביום ראשון הקרוב בשתי טיסות ייעודית 
כ-150 עולים מוורשה בטיסת סנדור וטיסה נוספת ועליה כ-100 יתומים בחסות חב"ד תצא מקלוז' ברומניה, המבצע משותף למשרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ובסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד.  

תינוקות בני פחות משנה

דגש מיוחד ניתן בהיערכות של אל על לטיסת הילדים והילדות היתומים. מדובר בתינוקות פעוטות וילדים מגיל חודשים ספורים ועד נערים ונערות בגיל העשרה. אל על תעניק להם שירות ייחודי כדי לעטוף אותם בחום של בית, כבר עם עלייתם למטוס בקלוז׳. צוות הדיילים והדיילות יהיה מורכב מיוצאי ויוצאות אוקראינה כדי שיוכלו לדבר איתם בשפתם, וכן יחולקו להם הפתעות, צעצועים ותפריט מותאם לאוכל שילדים אוהבים.

בנוסף, היום הוטסו למעלה ממאה עולים פליטים מאוקראינה מורשה לישראל בטיסה שאורגנה על ידי איחוד והצלה.

מוקדם יותר היום העביר ראש הממשלה נפתלי בנט ביקורת על ביידן ואמר על המלחמה באוקראינה, "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", התייחס ראש הממשלה לפאסיביות של מדינות המערב והדגיש: "אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים - אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".