מלחמה באירופה

זלנסקי בביקורת על בנט: "יש לנו יחסים לא רעים אבל הדברים נבחנים בעת צרה"

נשיא אוקראינה קיים היום מסיבת עיתונאים, זלנסקי תקף את בנט וסיפר על התמונה מהכותל שרגשה אותו | על צבא רוסיה אמר הנשיא: "גדול פי 10 מצבא אוקראינה. הם הביאו משרפות ניידות כדי לא לדווח על הרוגים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 16:44 ל באדר א'

זלנסקי בביקורת על בנט: "יש לנו יחסים לא רעים אבל הדברים נבחנים בעת צרה"
זלנסקי, צילום: shutterstock

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התפנה מניהול המלחמה הקשה והעקובה מדם שמתחוללת בארצו מאז החלה הפלישה הרוסית וקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת, במהלך המפגש עם העיתונאים תקף זלינסקי את מדיניות ישראל ושלח מסר לאימהות הרוסיות.

"לא הרגשתי שראש ממשלת ישראל עטוף בדגל שלנו"

על מדיניות ישראל אמר זלנסקי ״ראיתי תמונה יפה. חסידים ליד הכותל המערבי. כולם עטופים בדגלי אוקראינה. הם התפללו ואני מודה להם. דיברתי עם הנהגת ישראל, יש לנו יחסים לא רעים אבל הדברים נבחנים בעת צרה. לא הרגשתי שראש ממשלת ישראל עטוף בדגל שלנו״.


(זלנסקי).

על צבא רוסיה אמר נשיא אוקראינה: ״צבא רוסיה גדול פי 10 מצבא אוקראינה. הם הביאו משרפות ניידות כדי לא לדווח על הרוגים. החיילים הרוסים שהגיעו להילחם פה צעירים מאוד. אני לא רוצה שישרפו אותם במשרפות. אם היו אומרים לי להניח את הנשק ולעבור לצד השני לא הייתי מסכים. אנחנו מגינים על המולדת שלנו״.

על האכזבה מהמערב אמר זלנסקי ״פניתי לנשיא ביידן, לקנצלר שולץ ולנשיא מקרון - למה אתם לא סוגרים את השמיים? כמה אנשים חייבים להיהרג כדי שזה יקרה?". זלנסקי הזהיר, "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולדובה. עד שיגיעו לחומת ברלין״.

מוקדם יותר היום העביר ראש הממשלה נפתלי בנט ביקורת על ביידן ואמר על המלחמה באוקראינה, "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע", התייחס ראש הממשלה לפאסיביות של מדינות המערב והדגיש: "אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים - אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן