הסכם נדיר בין מד"א לאיחוד הצלה

הסכם היסטורי בתיווך יו"ר ועדת הבריאות עידית סילמן: כחלק מהדיונים על הצעת חוק איחוד מוקדים רפואיים - הוראת מעבר שתייצר שיתוף פעולה בין מד"א ואיחוד הצלה כבר בשבוע הבא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 16:21 ל באדר א'

הסכם נדיר בין מד"א לאיחוד הצלה
מוקד חירום מאוחד לכל הארגונים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ועדת הבריאות בראשות חברת הכנסת  עידית סילמן, התכנסה היום (ד') לדיון נוסף בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת חוק לאיחוד קווי החירום הטלפוניים של יו"ר הוועדה וחברי כנסת נוספים. במהלך הדיון נרשמו חילוקי דעות רבים בין נציגי ארגוני ההצלה וחברי הכנסת בנוגע לחוק. מאידך, עלה שוב בדיון הצורך להסדיר את היחס והתיאום בין הארגונים בחוק ע"מ להציל חיים ולמנוע מקרים שתוארו בדיונים קודמים בוועדה שנבעו מחוסר שיתוף פעולה ותיאום. 

לאחר מו"מ והתייעצויות לאורך הפסקות ישיבת הוועדה מהבוקר, הגיעה יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן למתווה מיוחד יחד וחדש יחד עם שותפיה לחוק חה"כ גפני ושאר חברי הועדה שמקפיא כעת את הצעת החוק לחצי שנה ובמקום זאת הוצג הסכם שיתוף פעולה שייבחן בחצי השנה הקרובה. 

מתי יאוחדו המוקדים?

על פי ההסכם, יחוברו עד ליום שני הבא כל הכוננים של איחוד הצלה שעד כה לא חוברו, ימונה מתאם במוקד עזר רפואי ויתנהל מערכת דיווח על אירועים שמוקד אחר הזניק כונן משום שלא היה יכול להיות מחובר למערכת של מד"א.