בסביבת הרב מלמד עונים לעוד מכתב רבנים: "דברי שקר מסולפים ושמועות מעוותות"

אחרי מכתב הרבנים החרד"לים, בו הואשם הרב אליעזר מלמד בחמישה סעיפים, בהם קשרים עם נוצרים ורפורמים, בישיבת הר ברכה הודפים את הדברים ומשווים אותם למתקפה נגד הרב קוק: "אנו מזועזעים לראות דברים כאלה גם בדורנו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/22 13:04 ל באדר א'

בסביבת הרב מלמד עונים לעוד מכתב רבנים: "דברי שקר מסולפים ושמועות מעוותות"
הרב מלמד, צילום: ללא

פרק נוסף במאבק של ראשי המגזר החרד"לי ברב אליעזר מלמד נמשך היום (ה') עם פרסום מכתב חדש עליו חתומים הרבנים דב ליאור, אביגדור נבנצאל, הרב צבי טאו והרב עמיאל שטרנברג בו תקפו את עמדותיו והתנהלותו של מחבר סדרת "פניני הלכה".

עם פרסום המכתב, מסרו בישיבת הר ברכה את תגובתם הרשמית: "ראינו בצער גדול פשקוויל חדש, בו מיוחסים לרב אליעזר מלמד דברי שקר מסולפים, לצד חצאי אמת ושמועות מעוותות, בנושאים יסודיים שבתורה ובמצוות ובענייני הכלל. רבנו הרצי"ה הנחה את תלמידיו לשקוד על לימוד הלכות לשון הרע, כתשובה למלחמת הקנאים הנוראה שערכו כנגד הראי"ה קוק זצ"ל. אנו מזועזעים לראות דברים דומים למלחמות שווא אלה גם בדורנו".

בסביבתו של הרב מלמד בחרו שלא להגיב לחמשת הסעיפים שפורטו במכתב הרבנים, אלא דווקא לציין את התרחבותו של סדרת הספרים של הרב: "מפעל פניני הלכה חולל מהפכה בלימוד ההלכה וחיבתה וקירב את המוני בית ישראל להתחזקות בלימוד התורה, שמירת המצוות ובניית משפחות על יסודות הטהרה והקדושה. בשבועות האחרונים זכינו לקבל מאות רבות של מכתבי תמיכה מרבנים מרכזיים מכל בתי המדרש בציבור הדתי המברכים על פניני הלכה ומעידים על הברכה העצומה שהם מביאים לקדושת ישראל".

"גישות שונות בלימוד תורה ודרכי הבנתה הן מיסודות תורתנו", אמרו בישיבת הר ברכה: "הללו מטמאים והללו מטהרים - מתוך עיון רחב וכבוד עמוק זה לזה, מתוך הארת פנים כדרכם של תלמידי חכמים שבארץ ישראל המנעימים זה לזה בהלכה, מקדימים את דברי החולקים לדבריהם, ומקרבים את עם ישראל ללימוד תורה באהבה ובאמונה".