מלחמה באירופה

בנט עם משתתפי "מסע" מאוקראינה: "ישראל היא הבית שלכם. עכשיו, ולתמיד"

בפגישה עם משתתפי תכנית "מסע" שהגיעו מאוקראינה לישראל בחודשים האחרונים, אמר להם בנט: "אני רוצה לומר לכם שיש לכם פה בית. ישראל היא הבית שלכם, של המשפחות שלכם ושל כל יהודי בעולם - עכשיו, ולתמיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 20:07 כח באדר א'

בנט עם משתתפי "מסע" מאוקראינה: "ישראל היא הבית שלכם. עכשיו, ולתמיד"
בנט במפגש, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנט נפגש היום (ג') עם משתתפי תכניות ארגון "מסע", שהגיעו לישראל מאוקראינה בחודשים האחרונים. במהלך הפגישה, שמע רה"מ ממשתתפי התכנית על הסיפורים האישיים של המשפחות שנותרו באוקראינה, וכן על הקשיים והחששות שמלווים אותם בימים האחרונים.

ארגון מסע הוקם ע"י ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, ומוביל תכניות התנדבות, התמחות ולימודים במסגרתן מגיעים לישראל למשך מספר חודשים עד שנה כ-12,000 צעירות וצעירים מלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם. בתוך כך, מגיעים מדי שנה לישראל מאות צעירים מאוקראינה ולוקחים חלק במגוון תכניות מסע.

מדברי בנט: "אני שמח שבאתם. מטרת הפגישה מבחינתי היא לשמוע מכם, לדעת מה קורה איתכם ועם המשפחות שלכם שבאוקראינה. בראש ובראשונה, אני רוצה לומר לכם שיש לכם פה בית. ישראל היא הבית שלכם, של המשפחות שלכם ושל כל יהודי בעולם - עכשיו, ולתמיד. לשם כך הוקמה מדינת ישראל מלכתחילה".

מנכ"ל ארגון "מסע", עופר גוטמן: "בחודש האחרון אנחנו עדים לזינוק בביקוש בקרב צעירים מאוקראינה להגיע לתכניות מסע בישראל. בשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, אנחנו פועלים במאמצים רבים, בארץ ובאוקראינה, על מנת לאפשר לכל מי שרוצה ויכול להגיע לתכניות מסע לעשות זאת. יש לנו מאות משתתפים בתכניות השונות שמושפעים מהמצב, ואנו מחבקים אותם בשעה קשה זו ומעניקים להם מעטפת של סיוע ותמיכה ככל הניתן".