בעקבות המלחמה: הסל שלכם באסוס מתייקר

אתר הקניות הבינלאומי מבטל את האופציה להמיר את המטבע לרובל רוסי כאקט של סולידריות עם רוסיה, המהלך ייקר את סל הקניות של כל ישראלית משמעותית

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 15:07 כח באדר א'

בעקבות המלחמה: הסל שלכם באסוס מתייקר
צילום: shutterstock

המלחמה בין רוסיה ואוקראינה שמשתוללת כבר שבוע פוגעת בישראל מכיוון לא צפוי: אתר הקניות הבינלאומי ASOS הודיע כי מעתה תבוטל האפשרות להחליף את המטבע לרובל רוסי, מה שמייקר משמעותית את סל הקניות של הצרכנים.

ישראלים רבים השתמשו בשיטת חילוף המטבע לרובל רוסי באפליקציית הקניות על מנת להוזיל את הסל, היום (ג') הודיע האתר כי כאקט של סולדיריות עם אוקראינה הם יבטלו את האפשרות הזו. המלחמה משפיעה רבות על הכלכלה העולמית, כאשר בתחילת השבוע היה חשש למחסור חמור בחיטה ובביצים שמיובאות בעיקר מאוקראינה עליהם אמר שר החקלאות עודד פורר: "המשרד מבצע מעקב שוטף על מלאי התוצרת החקלאית ופעילות היבואנים כדי לוודא רציפות תפקודית ואספקה שוטפת. ביטחון מזון הוא ערך עליון, ואנו במשרד החקלאות פועלים לילות כימים על מנת להבטיחו".

נזכיר כי בתחילת השנה חסם האתר הסיני shien את האפשרות להזמנת מוצרים באמצעות מדינה שלישית, כלומר טורקיה, ובכך נמנעה מהישראלים האפשרות להוזיל את המוצרים באופן משמעותי. לאחר השינוי בהגדרות האתר, מחירי הפריטים היו צונחים פלאים ומוזילים את את עגלת הקניות, לעיתים אפילו בשווי של מאות שקלים. כאמור, האופציה הזו ננעלה בפני הישראלים.