לאחר שתינוק מת: עוד ריקול למוצר של סימילאק

משרד הבריאות מעדכן על קריאה להחזרת מוצרים של חברת אבוט, עבור תרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הסובלים מבעיות בכליות הנמכרות רק ע"י רוקח. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים, ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 21:11 כז באדר א'

לאחר שתינוק מת: עוד ריקול למוצר של סימילאק
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בהמשך להודעת האיסוף הוולונטרי שפורסמה ב- 19 לפברואר עבור המוצרים אלימנטום ו-HMF מעשיר חלב אם, כמשנה זהירות ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מרחיבה את האיסוף הוולונטרי למוצר בשם סימילאק  PM60/40 הניתן במרשם רפואי בלבד ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה. המוצר מיוצר במפעל Sturgis - הנמצא במישיגן ארה"ב. מס' אצווה 27032K80 תוקף המוצר 1 באפריל, 2023.

האיסוף הוולונטרי מגיע לאחר שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור Cronobacter sakazaki וניזון מסימילאק PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. לא נתקבלו שום תלונות בישראל לגבי מוצר זה.

צילום: ללא

 

צילום: ללא

יודגש כי  למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. המוצרים נבדקו בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה – נמצא המוצר שלילי להמצאות חיידקים.
 
כאמור, אם ברשותך המוצר סימילאק PM60/40 מאצווה מס' 27032K80 תוקף 1 באפריל, 2023, או אחד המוצרים:  Alimentum  או HMF (מעשיר חלב אם) אל תשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות. בכל שאלה, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של סימילאק בטלפון 1800-65-65-01