לאחר שילדים אושפזו: סימיליאק בריקול למוצרי מזון לתינוקות

משרד הבריאות מודיע על ריקול לתרכובות מזון שנמכרות תחת מרשם, בהן נמצא חיידק שיכול לגרום למחלות שונות. לא מדובר במוצרים שנמצאים ברשתות השיווק

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 17:13 יט באדר א'

לאחר שילדים אושפזו: סימיליאק בריקול למוצרי מזון לתינוקות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מעדכן על קריאה להחזרת מוצרים (recall) של חברת אבוט, עבור תרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות רק ע"י רוקח. תרכובות אלו מיועדות עבור מצבים רפואיים מיוחדים ואין מדובר במוצרי המדף הנפוצים.

להלן הודעה רשמית של חברת אבוט:

כאמצעי זהירות, ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים בלבד Alimentum  ו – Human Milk Fortifier מעשיר חלב אם הניתנים לשימוש בהמלצה ופיקוח של רופא ו/או דיאטן תזונאי. 

מוצרים אלו מיוצרים במפעל Sturgis הנמצא במישיגן, ארה"ב. מהלך זה  הוא בעקבות ארבע תלונות בודדות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה והקשורות ל- Cronobacter sakazakii או Salmonella Newport. 

למהלך הנוכחי אין כל קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק – המיוצרים במפעלים אחרים והינם בטוחים לשימוש. 

אם ברשותך המוצר Alimentum או HMF  (מעשיר חלב אם)  אל תשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות.

חברת אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם לשיווק. כל המוצרים ששווקו נמצאו שליליים לנוכחות Chronbacter sakazakii או Salmonella Newport  בבדיקות שנערכו על ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל. כמו כן המוצרים נבדקו עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה ונמצאו שליליים להמצאות החיידקים עם הגעתם לשוק. 

במהלך בדיקות במפעל הייצור בארה"ב נמצאו עדויות של Cronobacter sakazakii באזורים שאינם באים במגע עם המוצר ולא נמצאו עדויות ל- Salmonella Newport. החקירה הזו נמשכת.

Cronobacter sakazakii הוא חיידק שבמקרים נדירים מסוימים עלול לגרום למחלות אצל תינוקות ומבוגרים. החיידק נמצא באופן טבעי בסביבה, כולל באדמה, מים, מזון, וכמו כן על משטחים בתוך הבית, כולל משטחי הכנת מזון. החיידק עלול לגרום לחום, תזונה לקויה, בכי מוגזם, רמות אנרגיה נמוכות ותסמינים חמורים אחרים. חשוב לעקוב אחר ההוראות ההכנה שעל גבי אריזת התמ"ל כדי להבטיח הכנה, שימוש ואחסון נאותים של התמ"ל.

שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק. חברת אבוט תפנה לבתי מרקחת ובתי חולים על מנת לאסוף את המוצרים. המוצרים שייאספו הם עד סוף שימוש 1.9.2023. ניתן לפנות לשירות הלקוחות של סימילאק בטלפון 1800-65-65-01 או דרך אתר Similac.co.il.