מלחמה באירופה

המלחמה באירופה | בנט שוחח עם פוטין והציע תיווך

ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים דנו על המצב בין רוסיה ואוקראינה. בנט הציע לפוטין לתווך במשא ומתן בין המדינות | מוקדם יותר אמר בנט: "מביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/22 13:54 כו באדר א'

המלחמה באירופה | בנט שוחח עם פוטין והציע תיווך
בנט ופוטין, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח היום (א׳) בצהריים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. השניים שוחחו על המצב בין רוסיה ואוקראינה. בנט הביע את דאגתו מהמצב באוקראינה, ומהאפשרות שהלחימה תחריף ותביא לנזק הומניטארי רב.

ההצעה של בנט לפוטין

הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למשא ומתן. בהקשר זה, אמר בנט כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד אשר מאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל.

נזכיר כי מוקדם יותר הבוקר אמר בנט בישיבת הממשלה כי הוא "מבקש, בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטאריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין. אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת. אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי". 

עוד הבטיח בנט כי "ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטארי ישראלי לאזרחים שנמצאים גם באזורי הקרב, ולאלה שמנסים לצאת. ערכות לטיהור מים, ציוד רפואי ותרופות, וגם אוהלים, שמיכות, שקי שינה וציוד נוסף שיכול לסייע לאזרחים שנמצאים מחוץ לביתם במזג אוויר חורפי וקר".