שירת מלאך: הזמינו אותי לראיון בבני עקיבא רק כדי להגיד שהם ראיינו נשים

לפני 6 שנים הגישה שירת מלאך את מועמדותה לתפקיד מזכ"לית בני עקיבא, בתקווה להיות האישה הראשונה בתפקיד אך חזרה עם חוויה שלילית מאוד: "לא יכול להיות שבאמת כך מתייחסים למועמדת לתפקיד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/02/22 14:33 כו באדר א'

שירת מלאך: הזמינו אותי לראיון בבני עקיבא רק כדי להגיד שהם ראיינו נשים
שירת מלאך, צילום: ברוך גרינברג

ועדת האיתור למזכ"ל הבא של בני עקיבא, מתכנסת בשבועות האחרונים במטרה להכריע מי יהיה האיש שיחליף את המזכ"ל היוצא יאיר שחל, כאשר קולות רבים קראו לתנועה למנות אישה לתפקיד. שירת מלאך, שנכללה ברשימת שבע הנשים של אתר כיפה שיכולות לשמש כמזכ"לית בני עקיבא, התייחסה לנושא בסוף השבוע האחרון בפוסט שכתבה בפייסבוק. 

"האם בני עקיבא בשלה למנות מזכ"לית לתנועה?", תהתה מלאך וסיפרה על חוויותיה לפני שש שנים כשהגישה מועמדות לתפקיד. "עשיתי עבודת עומק ועברתי בין חברים שונים מתוך עובדי התנועה ומקרב הנהלת בני עקיבא המורחבת כדי ללמוד על התנועה ולברר האם אכן יש פתיחות לרעיון של מזכ"לית אישה וכי להכרזה דרושה מזכ"לית יש היתכנות במציאות?", סיפרה  מנהלת ׳בול׳ – אתר ההיכרויות החברתי וגילתה כי קיבלה תגובות שונות שהגדירה כ"מיבשות ומכווצות", כאשר למרות הכל היא החליטה להגיש את מועמדותה.

"לראיון הגעתי מוכנה", הוסיפה מלאך בפוסט, "לימוד עומק של התקציב, של היעדים, של מבנה התנועה והאתגרים שלה - דוקטורט על בני עקיבא". 

הפוסט של שירת מלאך

הפוסט של שירת מלאך צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק

למרות כל ההכנה, השאלות הראשונות שנשאלה מלאך היו "מאיזה סניף את?" ו"מה קיבלת בסניף?", ואחריהן היא הבינה שזה כל הריאיון. "אלה השאלות שדרכם אני נבחנת ביחס להתאמה של תפקיד ניהולי לתנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל, עם היסטוריה מפוארת, מיזמים חברתיים, עשרות אלפי חניכים, מאות עובדים ותקציב של מיליונים".

מלאך שיתפה במספר תובנות שהיו לה מהריאיון: "אני הוזמנתי עבור היח"צ של בני עקיבא, או כדי להגיד 'ריאיינו גם נשים', או כדי להגיד 'ריאיינו עוד מועמדים'. לא יכול להיות שבאמת כך מתייחסים למועמדת לתפקיד. אם אני לא מתאימה - וזה בסדר שיחשבו כך - אז לשם מה להזמין אותי לראיון?", תהתה, "ואם יש מצב שאני כן מתאימה - אז לא ייתכן שזו הרמה של הריאיון".

"האם השתנה מאז משהו? אין לי מושג", מודה היום מלאך ומבהירה, "אני היום בעולמות אחרים, ולא מתכוננת להגיש מועמדות. לא לתפקיד הזה. בעשור האחרון שני המזכ"לים הגיעו מתוך התנועה- ולדעתי בארגונים בכלל, ובני עקיבא בפרט, ה-DNA הארגוני נוטה לשמר את עצמו. צריך הובלה אמיצה עם חזון כדי לצאת מהישן והמוכר ולבחון במקצועיות ובפתיחות אלטרנטיבות מדהימות של גברים ונשים".

"האם זה יקרה בסבב הזה? לפני כמה חודשים פנתה אלי טלפונית אישה מדהימה עם יכולות פנומנליות", סיפרה מלאך ואמרה כי אותה אישה ביקשה את עצתה לגבי אותה חוויה: "אני חוששת שאין לי הרבה סיכוי, כי מכל עבר אומרים לי, שזה כבר סגור מי יהיה - אבל אני בטוחה שאני מתאימה ונחושה לגשת". 

"אני מקווה שהיא ניגשה, ושיש שם מישהו שיבחן את המועמדות שלה. על אמת", סיכמה מלאך. 

בבני עקיבא בחרו שלא להגיב לטענות.