"מבוסס על טענות כוזבות": חברת NSO תובעת את כלכליסט

הפרסומים של העיתון הכלכלי על השימוש של המשטרה בתכנת פגסוס שיוצרה על ידי החברה, הביא אותה להגיש תביעת דיבה: "אין שחר לטענה שהמערכת פועלת משרת שנמצא בשליטת NSO והיא אינה חשופה למידע"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/02/22 16:14 ט באדר א'

"מבוסס על טענות כוזבות": חברת NSO תובעת את כלכליסט
תביעת דיבה נגד כלכליסט, NSO, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע שורת החשיפות של עיתון "כלכליסט" על השימוש של המשטרה בתוכנת פגסוס, חברת NSO שיצרה את הרוגלה הגישה תביעה דיבה נגד העיתון. לטענת החברה ובניגוד לפרסומים, היא אינה מפעילה את המערכת, אינה חשופה למידע, ולאף גורם אין יכולת למחוק את ה"לוגים".

במכתב שנשלח על ידי משרדי עורכי הדין "גולדפרב זליגמן" ו"קריספין, רובינשטיין, בלכר" צוין: "בדומה לפרסומים הקודמים, הפרסום הבוקר אינו מציג כל ראיה בתמיכה לטענות הסנסציוניות המוצגות במסגרתו". בהמשך נכתב כי, "הפרסום מבוסס על טענות כוזבות לחלוטין שמסבות למרשתנו נזקים חמורים, והיא אינה מתכוונת לעבור על כך לסדר היום".

"הטענה שהמערכות תוכננו כדי 'לא לתעד' את הפעולות המבוצעות במערכת הינה כוזבת. המערכות בכל גרסאותיהן כוללות תיעוד מלא של הפעולות שבוצעו בהן. אין ולא הוצעו ללקוחות גרסאות 'שאין בהן בכלל לוגים'".

עורכי הדין הדגישו כי "אין שחר לטענה שהמערכת פועלת משרת ענן מרוחק שנמצא בשליטת NSO. מרשתנו אינה מפעילה את המערכות בעצמה והיא אינה חשופה למידע המבצעי שמופק באמצעות מוצריה: לא בזמן אמת ולא בדיעבד".

מכלכליסט טרם נמסרה תגובה לתביעת הדיבה ולטענות העולות בה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן