רוסיה מגיבה להתערבות הישראלית: "לא מכירים בריבונות ישראל ברמת הגולן"

אתמול פורסמה הודעה רשמית ראשונה של ישראל בנוגע למצב המלחמה בין רוסיה ואוקראינה. בהודעת דובר משרד החוץ נכתב: "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה" | התגובה הרוסית הגיעה הלילה: "רמת הגולן חלק מסוריה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/22 14:08 כג באדר א'

רוסיה מגיבה להתערבות הישראלית: "לא מכירים בריבונות ישראל ברמת הגולן"
רמת הגולן, צילום: Michael Giladi/Flash90

רוסיה לא מכירה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. המשלחת הרוסית לאו"ם פרסמה הלילה (ד') גינוי לתוכניות הבנייה של ישראל בגולן, בתגובה להודעת משרד החוץ שפורסמה אתמול, בה התייחסה ישראל למצב המלחמתי בין ישראל לרוסיה. "אנו מודאגים מהתוכניות המוכרזות של תל אביב להרחבת פעילות ההתנחלויות ברמת הגולן, הסותרת את הוראות אמנת ז'נבה משנת 1949. רוסיה לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן שהיא חלק מסוריה".  

 

שר החוץ יאיר לפיד כינס מוקדם יותר היום מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה התייחס למשבר החריף. "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ישראל מגנה את ההתקפה, מוכנה ונערכת לסייע הומניטרית לאזרחי אוקראינה. ישראל היא מדינה למודת מלחמות, מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים".

עוד הוא אמר: "השעות והימים הראשונים של כל מלחמה, הם גם הזמן האחרון שבו אפשר עדיין לעצור. לחזור לשולחן הדיונים, בתיווך המעצמות, ליישב את המחלוקות בדרכי שלום. לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על ביטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו".

"ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה"

נזכיר כי עוד בטרם פרצה המלחמה הבוקר ובטרם הכרזת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לצאת "למבצע צבאי מיוחד", פרסם אתמול בצהריים דובר משרד החוץ ליאור חייט, תגובה רשמית ראשונה מטעם ממשלת ישראל למצב באירופה. חייט לא הזכיר את רוסיה באותה הודעה.

בהודעת משרד החוץ נכתב: "ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש. ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה".

"ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה. ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".