הדיפלומט הבכיר לשעבר: "רוסיה יכולה להשמיד את ארצות הברית בחצי שעה"

יעקב קדמי, ראש לשכת הקשר 'נתיב' לשעבר, מסביר כי פוטין יכול להשמיד את ארצות הברית בפחות מחצי שעה, וטוען כי הוא אומר את הדברים על סמך עובדות: "הטילים הרוסים היום יכולים להגיע הרבה יותר מהר לארצות הברית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/22 11:24 כג באדר א'

הדיפלומט הבכיר לשעבר: "רוסיה יכולה להשמיד את ארצות הברית בחצי שעה"
פוטין, צילום: shutterstock

ראש לשכת הקשר "נתיב" לשעבר, יעקב (יאשה) קדמי, התייחס הבוקר (ה') להכרזת המלחמה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולמאבקי המעצמות שמתרחשות מתחת לפני השטה. בדברים שאמר במהלך ריאיון ב-103FM, קבע: "רוסיה יכולה להשמיד את ארצות הברית תוך פחות מחצי שעה". 

ארגון נתיב הוא יחידת סמך במשרד ראש הממשלה, הפועלת בקרב יהודים ובני משפחותיהם במרחב ברית המועצות לשעבר להידוק הקשר בינם לבין מדינת ישראל. קדמי אמר כי הבעיה האמיתית היא לא היכן פוטין יעצור וכיצד תנהג רוסיה. "העימות האמיתי הוא בין רוסיה לארצות הברית והמערב. לצד הרוסי יש את סין - על שינוי הסדר העולמי. שינוי הסדר העולמי, כפי שהגדירה אותה גם רוסיה, וסין תומכת בזה. לפי ההגדרה הרוסית, לא יהיה יותר מצב בעולם שארצות הברית קובעת סדרי עולם".

"רוסיה היום מבחינה צבאית ואסטרטגית יותר חזקה מארצות הברית"

על ההבדלים ברמת הצבאות, אמר קדמי: "לפני שנתיים, רוסיה השיגה עליונות צבאית אסטרטגית בנשק גרעיני על ארה"ב. לגבי המצב הכלכלי ונושאות המטוסים, תשאיר את זה לסנאט והקונגרס האמריקני ולחברי פרלמנט שלא מבינים על מה הם מדברים. רוסיה היום מבחינה צבאית ואסטרטגית יותר חזקה מארצות הברית, והאמריקנים יודעים את זה". 

את הדברים אמר ראש הלשכה לשעבר "על סמך עובדות, על סמך איזה נשק יש ברוסיה ואיזה נשק היא פיתחה, על סמך עליונות על סוגי הנשק האלה על נשק אמריקני. הטילים הרוסים היום יכולים להגיע הרבה יותר מהר לארצות הברית, הרבה יותר מדויק, ההגנה נגד הטילים ברוסיה הרבה יותר חזקה. רוסיה יכולה להשמיד את ארצות הברית כולה תוך פחות מחצי שעה". 

קדמי נשאל האם הודעת משרד החוץ מאתמול יכולה לסבך את ישראל: "ישראל צריכה לקחת מרחק מהמאבק, זה לא עניין שלנו, אנחנו לא יכולים להשפיע. הזדהות יתר עם צד זה או אחר, יכולה רק לסבך את מדינת ישראל ולפגוע במצב הבינלאומי שלנו. יש לנו מספיק מלחמות, אנחנו לא צריכים להיכנס בין רוסיה וארצות הברית", קבע.