אדיר מילר יאלץ להיפרד מ-400 אלף שקלים: זאת הסיבה

מילר קיבל מענקי הוצאות קבועות בתקופות הזכאות במשבר הקורונה, בגובה של 367,734 שקלים, על החודשים בהם בוטלו כל הופעותיו. לאחר דחיית הערר יאלץ הבדרן להחזיר כ-400 אלף שקלים | מילר: "מעולם לא ביקשתי משהו שלא מגיע לי, בחיים לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 10:40 כא באדר א'

אדיר מילר יאלץ להיפרד מ-400 אלף שקלים: זאת הסיבה
מילר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הבדרן אדיר מילר מצטרף לעשרות אלפי עצמאים שנדרשו לאחרונה להחזיר לרשות המיסים מענקים שקיבלו בתקופת משבר הקורונה, לאחר שהתברר כי למעשה לא הגיעו להם המענקים, משום שמחזור עסקיהם לא פחת בשיעור הנדרש. מילר בתגובה: "מקרה של הרצחת וגם ירשת".

מילר הגיש ערעור על החלטת רשות המיסים לחייבו להחזיר חלק ניכר מהמענקים, אך הערעור נדחה אתמול על ידי ועדת ערר לענייני הקורונה במשרד המשפטים. דחיית הערעור הובילה לכך שמילר יידרש להחזיר סכום של קרוב ל-400 אלף שקל לקופת המדינה. החברה שבבעלות מילר תוכל לערער תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי.

חברה בבעלות מילר הגישה בקשות לקבלת מענקי הוצאות קבועות בתקופות הזכאות במשבר הקורונה, וקיבלה על סמך תביעותיה 367,734 שקלים עבור החודשים מרץ-אפריל 2020, בהם בוטלו למעשה כל הופעותיו של הבדרן. בהמשך, ביקשה החברה מענקים נוספים, שנדחו. כאמור, על בסיס הנתונים הוחלט אתמול כי החברה תידרש להחזיר את המענק שקיבלה על מרץ-אפריל, שיחד עם ריבית והצמדה יגיעו לכדי 400 אלף שקלים.

הבוקר (ג') פורסם ב"וואלה תרבות" כי רשות המסים השיבה לטענות שהעלה מילר: "מענק הוצאות קבועות הינן פומביות ומפורסמות לציבור באתר משרד המשפטים. ככל שמבקשים לחלוק על ההחלטה, ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי".

"המענק המבוקש גבוה יותר מפי 16"

"אין ספק כי המקרה שלפנינו מדגים בצורה ברורה מהו פער קיצוני ומופרז. ההוצאות הקבועות של העוררת, לפי רשות המיסים, הן בסך של 46,313 שקל, ואילו המענק המבוקש גבוה יותר מפי 16 - 744,824 שקל", נאמר בהחלטת ועדת הערר, בראשות עו"ד ערן עסיס.

הוועדה קבעה כי "המענק הכולל שקיבלה העוררת (החברה בבעלותו של מילר) גבוה בהרבה מההוצאות הקבועות שלה. המענק הכולל שקיבלה העוררת ממילא מכסה מעל ומעבר להוצאותיה הקבועות, והחלטת רשות המיסים להפסיק את המענקים היא מאוזנת ואף מיטיבה עם העוררת".

מילר: "מעולם לא ביקשתי משהו שלא מגיע לי, בחיים לא"

בסרטון שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, התייחס מילר להחלטה ואמר: "ואני חייב להגיב. כל האתרים מפרסמים כאילו אני דרשתי מרשות המיסים כסף הרבה יותר ממה שמגיע לי. זה פשוט מקרה של הרצחת וגם ירשת.

"הסיפור נורא פשוט: בשנת 2020 אומנים לא הופיעו, בא רואה החשבון ואמר 'מדינת ישראל אומרת שמי שמאבד מעל 40% הכנסה מגיע לו מענק', אתה אדיר איבדת 90% הכנסה כי אתה לא הופעת שנה'. הגשנו את המענקים וקיבלנו אותם.

"לפתע רשות המיסים רוצה את המענקים חזרה והטענה היא שזה לא מענקים על אובדן הכנסות, אלא מענקים על הוצאות, ולך אדיר מילר - אין הוצאות, כי אתה סטנדאפיסט בודד. לכן לא מגיע לך כלום. רואה החשבון שלי פנה אליהם בועדת ערער ואמר להם 'רגע אז אומן שאיבד 95% מההכנסות לא מגיע לו כלום?', אמרו 'לא, רק מענק הוצאות'. אמרנו 'בסדר, נחזיר הכל באהבה'. אבל להוציא ידיעה לכל העיתונות שכאילו אני חזיר שמבקש כסף, להציג אותי ככה, זה כבר לא יפה.

"קהל יקר שלי, מעולם לא ביקשתי משהו שלא מגיע לי, בחיים לא. מילאנו טופס והגשנו, עכשיו רוצים את הכסף בחזרה - באהבה, נשלם. אבל לא להציג אותי כאיזה מישהו שדורש משהו שלא מגיע לו אלא יותר אתכם, רשות המיסים, ששילמתם לאנשים ועכשיו אתם לוקחים לא רק לי, אלא למאות בעלי עסקים את הכסף חזרה. ככה לא מתנהגים"