ניצן הורוביץ אמר ובנט שתק: "אלימות מתנחלים זה איום אסטרטגי לאומי"

שר הבריאות התייחס במהלך דיון של הקבינט המדיני שנערך בשבוע ל"אלימות מתנחלים" ואמר כי "אלה פעולות מתוכננות שנועדו לשפיכות דמים" | בדיון נכחו גם שר הביטחון גנץ וראש הממשלה בנט, שלא הגיב על הדברים החמורים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/02/22 08:37 יט באדר א'

ניצן הורוביץ אמר ובנט שתק: "אלימות מתנחלים זה איום אסטרטגי לאומי"
הורוביץ בנט, צילום: Moti Milrod/POOL

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, המכונה הקבינט המדיני-ביטחוני, אמונה על גיבוש מדיניות הממשלה ויישומה בנושאי יחסים בינלאומיים וביטחון לאומי. בשבוע שעבר התכנסה הוועדה כשבין היתר נכחו בדיון ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות ניצן הורוביץ.

בגל"צ פורסם הבוקר (א') כי במהלך הדיון אמר הורוביץ: "אלימות מתנחלים זה איום אסטרטגי לאומי, פעולות מתוכננות שנועדו לשפיכות דמים". בנט לא הגיב על דבריו החמורים של הורוביץ אך במענה לשאלת כתבת גל"צ, מוריה אסרף וולברג, נמסר מטעמו כי אין מקום להכללות נגד המתיישבים, אך באותה מידה יש לטפל בתופעות של אלימות. 

במהלך הדיון הורוביץ נתן את דעתו גם על אופן הטיפול של צה"ל לאותה "אלימות מתנחלים" ואמר כי צריך לפעול יותר למיגורה. גנץ השיב בתגובה כי חיילי צה"ל פועלים רבות, מתגברים  את המשטרה ושותפים לטיפול ומניעה של אירועים רבים. 

עודד רביבי: "האיום האסטרטגי, מי שמחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים"

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הגיב על דבריו של השר הורוביץ: "חבל ששר הבריאות לא נאבק למען הבריאות באותה נחישות בה נאבק נגד אחיו המתנחלים. ראוי לו שאחרי חודשיים בהם מתו קצת יותר מ-1,000 איש שהיו תחת אחריות משרדו יתמקד בהם ובדרכים להיערך לגל הבא וישחרר את כולנו מרדיפתו הבלתי מוצדקת אל מול העובדות".

"אלימות בכל צורה בכל מקום ובכל חברה היא איום, נדמה לי שהרבה יותר אלימות כזו נצפתה בחודש האחרון בערי ישראל בשפלה עם רכבים ממולכדים ומתפוצצים. אלימות נראתה בחודש האחרון במלוא עוצמתה גם במגזר הערבי לצערנו ברציחות אין סופיות ותקריות ירי. רביבי הדגיש: "אין כאן כמובן הכשרה או אישור למי מהמתיישבים להרים יד, לא כלפי חיילים, לא כנגד יהודים וחלילה לא נגד שכיננו הפלשתינים. מי שנוהג באלימות פוגע בהתיישבות". לדבריו: "האיום האסטרטגי הוא שרים פופוליסטיים שבמקום להתמקד בעבודתם ולאחד את העם מחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים למחנות".

מנכ״ל תנועת הביטחוניסטים, תא״ל במיל׳ אמיר אביבי, אמר: "שרים אלו, אשר מובילים קמפיין הסתה פרוע נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, פועלים על על מנת להכפיש את מפעל ההתיישבות המשגשג, המהווה חלק נכבד במפעל הציוני כאתוס לאומי. אין כל ספק כי אלימות יש להוקיע ולטפל באופן נקודתי וענייני, אך את הדגש יש לשים על העלייה הנרחבת בטרור הפלסטיני בשנים האחרונות הפוגע מדי יום בביטחון מדינת ישראל".

 יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג אמר כי הקבינט הופך למנוע הסתה נגד המתנחלים. "מי שחושב שמתן במה למפלגות פוסט ציוניות בקבינט לא יביא להשלכות, טועה ומטעה. עצם העובדה שפעילות הסתה של עמותות חתרניות במימון האיחוד האירופי ומדינות נוספות, עושה את דרכה עד לישיבת הקבינט, מצביעה על הכישלון החמור בהרכב הקואליציה. אין מחילה למי ששותק כאשר בישיבת קבינט מדיני מתירים את דמם של מאות אלפי אזרחים, מלח הארץ שמהווים את חיל החלוץ בהגנה על מדינת ישראל".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן תקף גם הוא: "‏ניצן הורוביץ נדבק בזן של פוסט קורונה קשה של שנאת ישראל,  זן שמשפיע כנראה לא רק על הלב אלא גם על העיניים,  הבושה היא לא הדברים שאמר,  שכן  כבר התרגלנו לדברי שנאה ושטנה הזויים כל כך מאנשי השמאל הקיצוני הרדיקלי והמטורלל.  הבושה היא שאדם כזה,  הוא שר בממשלת ישראל וחבר בקבינטים בממשלת ישראל. " עוד אמר דגן, "ניצן הורוביץ וחבריו בשמאל המטורלל והשונא ימשיכו להפיץ ארס ‏שנאה ואנטי,  ואנחנו המתיישבים ביהודה ושומרון ורוב מוחלט של הציבור במדינת ישראל ימשיך לבנות את ארץ ישראל,  יוסיף אהבת ארץ ישראל,  וכן גם אהבת עם ישראל לאנשים שחושבים כמונו וגם לאנשים שלא חושבים כמונו."