המתיחות בין אוקראינה לרוסיה הגיעה לשיא: שני חיילים נהרגו בהפגזה

על פי הדיווחים החיילים נהרגו מירי של בדלנים פרו רוסים. נשיא אוקראינה מתח ביקורת על מדינות נאט"ו ודרש לוח זמנים מפורט להצטרפות מדינתו לארגון. שגריר ישראל בקייב יישאר על מנת לספק מסמכי נסיעה לישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/22 19:04 יח באדר א'

המתיחות בין אוקראינה לרוסיה הגיעה לשיא: שני חיילים נהרגו בהפגזה
חייל בצבא אוקראינה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

בצל המתיחות הגוברת והולכת בין רוסיה לאוקראינה, מתח היום (שבת) ביקורת נשיא המדינה ולודימיר זלנסקי, הנמצא בוועדת הביטחון במינכן, על המדינות החברות בנאט"ו ודרש מהן לוח זמנים ברור להצטרפות מדינתו לארגון.

"הן צריכות להיות כנות" אמר זלנסקי בהתייחסות לכוונותיהן של מדינות נאט"ו כלפי אוקראינה. מוקדם יותר, הוכרז על ידי מנהיגי הבדלנים הרוסים במזרח אוקראינה על גיוס כללי, ומשרד החירום של הבדלנים הודיע כי נכון לשעות הבוקר פונו כ-7,000 תושבי דונייצק המוחזקת בידי המורדים. במקביל דווח על פיצוצים עזים בצפון העיר, לאחר שנמסר כי שני חיילי צבא אוקראינה נהרגו בהפגזה של בדלנים פרו-רוסים. 

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה היום במשרד החוץ ושורה של שיחות שקיים מנכ"ל משרד החוץ עם גורמים רלוונטיים בכנס מינכן והאירועים במזרח אוקראינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה: "התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה".

על מנת לסייע לאזרחים ישראלים, החליט משרד החוץ להשאיר את השגריר מיכאל ברודצקי ואת צוות השגרירות בקייב לעת עתה ולפתוח מחר (א') באופן חריג את המחלקה הקונסולרית בשגרירות, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך.

במשרד החוץ עוקבים אחרי ההתפתחויות וגם אחרי ההחלטות של ארצות הברית ובריטניה לפנות את שגרירויותיהן בקייב, ולעבור לעיר לבוב. זאת, במטרה לשמור על חיי שליחיה של מדינת ישראל באוקראינה תוך מתן מענה לאזרחים הישראלים. שעות הפתיחה מחר (יום א') של השגרירות  בקייב יהיו 10:00 עד 14:00.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן