בכדי למנוע הסלמה: רוסיה הציגה לארצות הברית רשימת דרישות

שגרירות ארצות הברית במוסקבה הודיעה כי רוסיה גירשה את סגן השגריר האמריקאי | מזכיר ההגנה אוסטין: "רוסיה מקרבת כוחות לגבול, מגבירה טיסות ואוגרת מנות דם. כך לא מתנהג מי שעומד לסגת" | מוסקבה העלתה רשימת דרישות שימנעו לכאורה הסלמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 20:03 טז באדר א'

בכדי למנוע הסלמה: רוסיה הציגה לארצות הברית רשימת דרישות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אחרי חילופי האש הבוקר בדהנובון שבאוקראינה בין הבדלנים הפרו-רוסים לאוקראיניים בהן לכאורה נהרס גן ילדים, בקייב טוענים שמנסים לגרור אותם למלחמה עם פוטין. שגרירות ארצות הברית במוסקבה הודיעה כי רוסיה גירשה את סגן השגריר האמריקאי שם, ברטל גורמן. לפי שעה לא ידוע מהי העילה לגירוש, בוושינגטון מתכוונים להגיב על הצעד הרוסי. 

בנאום בבריסל, אמר מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין כי "רוסיה מקרבת כוחות לגבול, מגבירה טיסות ואוגרת מנות דם. כך לא מתנהג מי שעומד לסגת".  על המצב בשטח אמר: "הייתי חייל בעצמי לא מזמן, אני יודע ממקור ראשון שאתה לא עושה דברים כאלה בלי סיבה, ובוודאי שאתה לא עושה אותם אם אתה מתכונן לארוז וללכת הביתה".

פוטין

פוטין | צילום: shutterstock

שגריר אוקראינה בבריטניה, ואדים פרייסטייקו, אמר ל-BBC כי קייב אינה יכולה לאשר שרוסיה מושכת את חייליה "לפעמים הכוחות שלהם נשלפים החוצה וכמה כוחות חדשים מוחזרים. כמה גשרים ניידים נבנו מעל נהר רק שישה קילומטרים מהגבול האוקראיני. אז ההכנות האלה מדאיגות אותנו מאוד".

הדרישות של פוטין 

בסוכנות הידיעות הרוסית RIA דווח כי מוסקבה העלתה רשימת דרישות שימנעו לכאורה את ההסלמה. 

  • אוקראינה תקיים את הסכמי מינסק (הפסקת אש במחוז הבדלני במזרח המדינה) ונשק לא יועבר יותר למדינה. 
  • ארצות הברית תסיג את כוחותיה ממזרח אירופה שנשלחו מאז החל המשבר האחרון.
  • ארצות הברית צריכה להציג הצעות מפורטות לגבי כוונות נאט"ו להתקדם מזרחה.
  • רוסיה מוכנה לעבוד על הצעה לבקרה משותפת לה ולארצות הברית, של אתרי פריסת טילים במזרח אירופה.