השחקן ההוליוודי בסיור בשילה הקדומה: "זהו מעמד עליון ונשגב"

אחרי שביקר אתמול בשומרון, הכוכב ההוליוודי ג'ון וויט ביקר בבנימין "שילה הקדומה היא אחד המקומות הכי קדושים שלנו, מקום משובח ומדהים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 11:12 טז באדר א'

השחקן ההוליוודי בסיור בשילה הקדומה: "זהו מעמד עליון ונשגב"
צילום: מועצה אזורית בנימין

אחרי שאתמול (ד')  הגיע לצלם סרט בשומרון, ונפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שחקן הקולנוע ההוליוודי ג'ון וויט, זוכה פרס האוסקר ו-3 פעמים זוכה פרס גלובוס הזהב גו׳ן וויט ממשיך להפתיע ומבקר בבנימין: ״שילה הקדומה הוא אחד המקומות הכי קדושים שלנו. המיצג במקום משובח ומדהים״

זהו מעמד עליון ונשגב. השם שילה הוא מיוחד במינו

השחקן האמריקאי שמבקר בימים אלו בישראל, עבר הדרכה מפורטת על אתר ההיסטורי בבנימין. כשהוצגו בפניו החרסים הארכיאולוגיים מתקופת המשכן, התרגש מהמעמד העצום וציין "להחזיק פיסה קטנה מהיסטוריה משובחת של אלפי שנים בעם היהודי, זהו מעמד עליון ונשגב. השם שילה הוא מיוחד במינו ונושא היסטוריה ענפה ומשמעותית של אלפי שנים עבור העם היהודי". 

צילום: מועצה אזורית בנימין

בסיום הביקור, הוענק לוויט בשם מועצת בנימין העתק של קנקן צווארון מתקופת המקרא, וכן קיבל מצוות שילה הקדומה תיק מעוצב שכתוב עליו שילה בחמש שפות ומכתב בו הזמנה מיוחדת לנכדתו שילה, הבת של השחקנית אנג'לניה ג'ולי להגיע לביקור באתר המשכן. 

 

וויט אמר בסיום ההדרכה למנהלת דסק חו"ל של מועצת בנימין, אליענה פסנטין שהובילה את הסיור כי "לבקר ישראל, בה הייתי מספר פעמים, זה אחד המקומות הקדושים ביותר ואני מרגיש כאן את האנרגיה. זה מדהים שאפשר למצוא כאן חרסים מלפני 3000 שנה. זה מדהים. הטקסים שהתקיימו כאן הסיפורים המקראיים שקרו במשך 369 שנה, זה יוצא דופן, לטייל כאן ללכת על האבנים. תודה לאל, שיש אותך ואנשים כמוך שמשמרים את המקום הזה ואת ההיסטוריה הזו. זו ארץ נפלאה."