עילה למלחמה? ברוסיה מדווחים: אוקראינה הפגיזה במרגמות בדלנים פרו-רוסים

בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה טוענים כי כוחות הצבא האוקראיני ירו מספר פצצות מרגמה לעבר עמדותיהם | בניגוד להצהרות הרוסים על הסגת כוחות מגבול אוקראינה, מצבת הכוחות בגבול תוגברה ב-7,000 חיילים בימים האחרונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 08:29 טז באדר א'

ברוסיה מדווחים: אוקראינה הפגיזה במרגמות בדלנים פרו-רוסים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עילה למלחמה נוסח פוטין? בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה טענו הבוקר (ה') כי כוחות הצבא האוקראיני ירו מספר פצצות מרגמה לעבר עמדות במחוז לוהנסק, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA. 

הממשל בישות הלא מוכרת "הרפובליקה העממית של לוהנסק", כך לפחות על פי אותו דיווח של הסוכנות, פרסם הודעת גינוי לתקיפה לכאורה, וטען: "הכוחות של אוקראינה הפרו ברגל גסה את הפרת האש תוך שימוש בכלי נשק כבדים, שעל פי הסכם מינסק אין לעשות בהם שימוש".

במקביל לדיווח החדש, בכיר בממשל האמריקאי טען במהלך הלילה כי בניגוד  להצהרות שיצאו ממוסקבה על הסגת כוחות מגבול אוקראינה, מצבת הכוחות בגבול תוגברה ב-7,000 חיילים בימים האחרונים לקראת אפשרות של פלישה רוסית.

"מתקפה מצד כוחות רוסיה יכולה להיות בכל רגע"

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, אמרה אתמול בתדרוך עיתונאים: "אנחנו עדיין נמצאים בחלון זמן שבו אנחנו מאמינים שמתקפה מצד כוחות רוסיה יכולה להיות בכל רגע. ראינו טקטיקות כאלו בעבר". 

ראש המודיעין הבריטי הצטרף להערכות של האמריקאים, ואמר כי "אין ראיות לכך שרוסיה הסיגה כוחות מהגבול עם אוקראינה ובינתיים היא רק ממשיכה לתגבר את כוחותיה באזור". ראש שירותי הביון של אסטוניה, מיק מרן, טען גם הוא כי רוסיה ממשיכה לתגבר את כוחותיה לגבול עם אוקראינה. שר החוץ הצרפתי ז'אן־איב לה דריאן קבע כי גודל הכוחות הרוסיים בגבול לא השתנה.


(דיווח ב-CNN)