ביידן בעד פתרון דיפלומטי: "ארצות הברית מוכנה לכל תרחיש"

לאחר שנשיא רוסיה פוטין אמר כי אינו רוצה לראות מלחמה באירופה, הנשיא האמריקאי הגיב: "שמענו על הנסיגה הרוסית אבל לא ראינו הוכחות לכך, הכוחות הרוסיים עדיין בעמדות תקיפה" | מוקדם יותר: מתקפת סייבר על אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/22 23:08 יד באדר א'

ביידן בעד פתרון דיפלומטי: "ארצות הברית מוכנה לכל תרחיש"
ביידן , צילום: shutterstock

לאחר הדיווחים על כך שיחידות הצבא של רוסיה נסוגות חזרה לבסיסים בלב המדינה, הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הבהיר היום (ג') כי מדינתו לא רוצה מלחמה באירופה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב הצהרה, ומדבריו עולה כי ארצות הברית מעוניינת פתרון דיפלומטי למתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה.

ביידן הבהיר: "יש עדיין אפשרות מוחשית למתקפה רוסית, ארצות הברית מוכנה לכל תרחיש". הנשיא האמריקאי התייחס לדבריו של פוטין: "שמענו על תכנית הנסיגה הרוסית אבל עדיין לא ראינו הוכחות לכך, הכוחות הרוסיים עדיין בעמדות תקיפה".

מוקדם יותר היום נרשמה מתקפת סייבר שפגעה זמנית במשרד ההגנה האוקראיני ובשני בנקים במדינה. באוקראינה הפנו אצבע מאשימה כלפי רוסיה כמובן, אך הרוסים טרם הגיבו לדבר.

"נמשיך בשיחות עם בעלות הברית ושותפינו"

הנשיא האמריקאי פתח ואמר: "בסוף השבוע האחרון שוחחתי עם פוטין בכוונה להגיע הסכמות בצורה דיפלומטית. הסכמנו שצריך להמשיך במו"מ. אתמול המשכנו בשיחות, צריך לתת להם את כל ההזדמנויות. הנחנו על השולחן מספר הצעות. יש עדיין מקום לפתרון דיפלומטי ולרגיעה, הפתרון הדיפלומטי הוא הדרך העדיפה לכל הצדדים".

הוא הוסיף: "נמשיך בשיחות עם בעלות הברית ושותפינו, ברית נאט"ו חזקה כפי שהייתה תמיד. שמענו משר החוץ הרוסי על תכנית הנסיגה הרוסית אבל עדיין לא ראינו הוכחות לכך, לרוסיה יש עדיין כוחות רבים סמוך לגבולות באוקראינה ובלארוס הכוחות הללו עדיין בעמדות תקיפה".

ביידן הבהיר כי ארצות הברית לא רוצה לפגוע ביציבות של רוסיה, ופנה לעם הרוסי. "אזרחי רוסיה, אתם לא האויב שלנו. אם רוסיה תתקוף את אוקראינה יהיו לכך השלכות. ארצות הברית ובעלות בריתה יגיבו. זה גדול יותר מרוסיה-אוקראינה. מדינות לא יכולות לשנות את הגבולות שלהן בכוח".

כאן הנשיא עבר לאיומים: "ארצות הברית ובנות בריתה יטילו סנקציות כבדות על רוסיה במקרה של פלישה. נפעיל לחץ, הצעדים האלה מוכנים במידה ורוסיה תחל לפעול. נחסום את צינור הגז לגרמניה ונגן על כל סנטימטר של טריטוריה של נאט"ו בכל העוצמה האמריקאית. אם פגעתם באוקראינה, פגעתם בנו. אנחנו ממשיכים בתרגילים הצבאיים שלנו יחד עם בעלות הברית. אם רוסיה תחליט לפלוש, אזרחי ארצות הברית יבינו את ההשלכות של הפגיעה בדמוקרטיה. שלא יהיה ספק, נגיב בעוצמה לכל פגיעה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן