בנט המריא לבחריין: "לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות"

בהזמנת יורש העצר וראש ממשלת בחריין, ראש הממשלה לביקור היסטורי בבחריין. על המהומות בשייח' ג'ראח אמר: "אנחנו לא צריכים - לא את עופר כסיף, לא את בן גביר ולא את טיבי - שינהלו לנו את ירושלים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 15:01 יג באדר א'

בנט המריא לבחריין: "לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות"
בנט ממריא לבחריין, צילום: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: ניר שרף/ לע"מ

היסטוריה: ראש הממשלה, נפתלי בנט, המריא היום (ב') לביקור רשמי ראשון בבחריין, מדובר בביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה. במהלך הביקור, ייפגש רה"מ עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה, וכן עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה. השניים נפגשו בוועידת האו"ם לשינוי אקלים שהתקיימה בחודש נובמבר בגלאזגו שבסקוטלנד, שם הזמין יורש העצר את ראש הממשלה לביקור רשמי ראשון במדינה.

"אני ממריא כעת לבחריין, לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה. זה אירוע מרגש. אני הולך לפגוש את המלך, את יורש העצר ולקיים שורה של פגישות, שהמטרה שלהן היא לצקת תוכן ואנרגיה בשלום בין שתי המדינות". 

המנהיגים ישוחחו על דרכים נוספות להידוק הקשר בין המדינות. כמו כן, ידונו ראש הממשלה ויורש העצר על חשיבות השלום, הפיתוח והשגשוג באיזור, ובפרט בקידום סוגיות מדיניות וכלכליות, בדגש על תחומי הטכנולוגיה והחדשנות. עוד ייפגש רה"מ עם שרי האוצר, החוץ, התעשייה והתחבורה של ממלכת בחריין, ועם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

אמש נפגע חבר הכנסת איתמר בן גביר במהלך מהומות שפרצו בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, זאת לאחר שהחליט להעביר את לשכתו למקום עקב הצתת ביתו של תושב יהודי. "המצב של הצתות בתי יהודים בעיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר בנט, "לכן, אני יכול להגיד לכם שכבר עכשיו משטרת ישראל מגבירה את רמת האבטחה והיא תדאג לאבטח את כלל תושבי העיר גם בשכונות רגישות - זה תהליך שכבר קורה. אבל, אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו כדי להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות. אנחנו לא צריכים - לא את עופר כסיף, לא את בן גביר ולא את טיבי - שינהלו לנו את ירושלים. אנחנו נטפל בזה ונביא את היציבות והביטחון לתושבי העיר. זה התפקיד של ממשלת ישראל ולא של אף אחד אחר".

בן גביר התעלף

בן גביר התעלף צילום: ללא

הביקור מגיע אחרי ביקורו הראשון של גנץ בבחריין, במהלכו חתם גנץ עם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנעימי, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני היסטורי ופומבי, בין בחריין לבין ישראל.

גנץ אמר בסיום הביקור: "אני מסיים ביקור מאוד משמעותי בבחריין, פעם ראשונה ששר ביטחון מגיע לביקור רשמי גלוי, והאמת היא שהם עשו את זה בפרופיל מאוד משמעותי וגבוה, וחתמנו על הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים. זה עוד אבן דרך בתהליך המאוד חשוב של הסכמי אברהם, שאנחנו כבר מלווים אותם למעלה משנה".