חמיה של מלכה לייפר חשוד בעברות מין בקטינה

הותר לפרסום: ברוך לייפר הוא האדמו"ר החשוד בביצוע מעשים מגונים בבת משפחתו, קטינה בת 12 | לייפר הוא חמיה של מלכה לייפר שנמצאת במאסר באוסטרליה אחרי שהטרידה מינית נערות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 13:55 יג באדר א'

חמיה של מלכה לייפר חשוד בעברות מין בקטינה
צילום: shutterstock

הותר לפרסום שמו של האדמו"ר שעולה חשד כי הטריד מינית קטינה קרובת משפחתו. ברוך לייפר הוא האדמו"ר החשוד בביצוע מעשים מגונים פעמים רבות בקרובת משפחתו, קטינה בת 12, נגד לייפר הוגשו תלונות נוספות אך חלה עליהם התיישנות.

לייפר הוא חמיה של עבריינית המין מלכה לייפר שפגעה מינית בנערות באוסטרליה וניצלה את כוחה החינוכי, שמה של לייפר נקשר עם חבר הכנסת יעקב ליצמן, דבר שהביא אותו לחקירה משטרתית ולחתימה על עסקת טיעון.

נזכיר שבית המשפט באוסטרליה קבע לפני מספר חודשים כי קיימות ראיות חזקות שיעמידו לדין את מלכה לייפר. 70 סעיפים של תקיפה מינית הצטברו בבית המשפט נגד לייפר שמואשמת בתקיפת תלמידות בבית הספר לבנות "עדת ישראל" במלבורן. לייפר מצידה ממשיכה לכפור באשמה. 

על פי כתב האישום, בזמן שהיו תלמידותיה לייפר תקפה מינית את דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר בין השנים 2004-2008. השופטת האוסטרלית שדנה בתיק בערכאה נמוכה אמרה כי היא מאמינה שהעדויות שנתנו האחיות מספיקות כדי להרשיע של לייפר. כעת ממתינים לדיון התיק בערכאה גבוהה והדיון הראשון יערך ב-21 באוקטובר.

13 שנים אחרי שנמלטה לישראל, הוסגרה מלכה לייפר, לאוסטרליה לביצוע משפטה. לייפר הוסגרה לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול שהיה מעורב בהסגרתה לאוסטרליה ובליווי יחידת נחשון של שב"ס. ההסגרה הוקדמה בשל סגירתו נמל התעופה בן גוריון החל ממחר.

הסגרתה של לייפר התאפשרה לאחר שבתחילת השנה דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישה והכריז עליה כבת הסגרה. "יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט", אמרה שופטת העליון ענת ברון.

מארגון מגן המלווה את הנפגעים נמסר: "אנו שמחים ששמו של לייפר הותר לפרסום ומקווים שפרסום שמו יביא מתלוננים נוספים לאזור אומץ ולהתלונן נגדו. לצערנו, שנים רבות אנשים בקהילה ידעו ושתקו דבר שאפשר לו לפגוע לכאורה בנפגעות ונפגעים נוספים. הגיע הזמן שחברי הקהילה יערכו חשבון נפש ויבינו כי השתקה היא מקור הרע וישנו את הגישה. אנו גאים במתלוננות ובמתלוננים הגיבורים שפעלו מתוך רצון למנוע פגיעות נוספות ומחזקים את ידם".