סקר מבהיל חושף מה אחוז הילדים שנחשף לתכנים פורנוגרפים

סקר מיוחד שנערך בקרב בני נוער בישראל מגלה מציאות מבהילה: 66% נחשפו לפורנו עד כיתה ז', רק 14% מתוכם יספרו להורים ורוב בני הנוער שנחשפו עשו זאת באמצעות הסמארטפון | 20% מבני הנוער הוטרדו מינית באינטרנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 10:49 יג באדר א'

סקר מבהיל חושף מה אחוז הילדים שנחשף לתכנים פורנוגרפים
צילום: shutterstock

סקר מיוחד שנערך ביוזמת ארגון "גלגל הצלה - מהפכת הנוער" מגלה נתונים מדאיגים ביותר באשר להשפעה של הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט על בני הנוער בישראל. נזכיר, כי בשבוע שעבר ציינו בישראל את השבוע הלאומי למוגנות ברשת. 

תוצאות הסקר מלמדות על מציאות קשה מאד, שנותרת ללא מענה חינוכי, או כלים כלשהם שמאפשרים לבני הנוער והילדים להתמודד עם התכנים שמסתובבים כמעט בכל זירה היום, ונמצאים בכל מכשיר.  20% מבני הנוער ענו כי הוטרדו מינית באינטרנט או ברשתות החברתיות. כ-20% נוספים ענו שהעבירו או שחבריהם העבירו סרטונים אינטימיים של חברים באפליקציות השונות. כ-20% מבין בני הנוער ענו כי עברו אירוע חרם, שיימינג או פרסום תמונות מביכות שלהם ברשתות.

56% מבני הנוער נחשפו לפורנוגרפיה

56% מבני הנוער ענו כי נחשפו לפורנוגרפיה. 66% נחשפו לפורנו עד כיתה ז'. למעלה ממחצית, 54% מבני הנוער ענו כי כלל לא חיפשו את התוכן הפורנוגרפי, אלא נחשפו אליו במקרה. רק 13% ענו שחיפשו בעצמם כי רצו לראות. 

64%, ולמעשה רוב בני הנוער שנחשפו עשו זאת באמצעות הסמארטפון, רק רבע נחשפו לתכנים האלו דרך המחשב. 1% ענו כי נחשפו בטלויזיה. 20% נחשפו לפורנו דרך פרסומות קופצות באתרים ובאפליקציות. 10% נחשפו דרך הרשתות החברתיות. 

72% הודו כי החשיפה לתכנים פורנוגרפיים גרמה להם להרגיש רע. רבע מהנחשפים חשו רגשות אשמה לאחר החשיפה, 34% חשו זעזוע, 36% חשו בושה, 32% חשו לחץ, 23% חשו פחד.  14% מהנחשפים עושים זאת בתדירות יומיומית. 23% עושים זאת פעם או מספר פעמים במהלך השבוע. כמעט רבע מבני הנוער נחשפו לפורנוגרפיה שכללה אלימות כלשהי. 

בני הנוער נשאלו גם למי הם יספרו שנחשפו לפורנוגרפיה. כמעט מחצית מהם, 48%, אמרו שיספרו לחברים, רק 14% מהם ענו שיספרו להורים ורק 2% מבני הנוער ישתפו את המורים שלהם שהם נחשפו. 

"גלגל הצלה - מהפכת הנוער" הוא מיזם של בני נוער שהוקם בשנה האחרונה במטרה להילחם בפגיעות ברשת של בני נוער וילדים.