בן גביר יפנה את לשכתו בשמעון הצדיק, נתניהו הבטיח שהמשטרה תציב נוכחות קבועה עד סוף הרמאדן

סיכום בין לשכת ראש הממשלה לח"כ בן גביר: לשכתו הפרלמנטרית של יו"ר עוצמה יהודת תתפנה בתנאי לנוכחות משטרתית קבועה במתחם המותקף ובשכונת שמעון הצדיק עד סוף הרמאדן

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/05/21 12:10 כה באייר התשפא

בן גביר יפנה את לשכתו בשמעון הצדיק, נתניהו הבטיח שהמשטרה תציב נוכחות קבועה עד סוף הרמאדן
בן גביר בלשכתו בשכונת שמעון הצדיק, צילום: ידידיה גרוסמן

אמש (ה') התנהלו שיחות בין לשכת ראש הממשלה לחבר הכנסת איתמר בן גביר, על רקע הקמת הלשכה הפרלמנטרית של יו"ר עוצמה יהודית בשכונת שמעון הצדיק-שייח' ג'ראח בירושלים. במהלך השיחות, אנשי הלשכה העבירו מסר מראש הממשלה כי הוא מבקש מבן גביר לפנות את לשכתו, וזאת לאור הערכות מצב כי הקמת הלשכה עשויה לגרור מהומות. בן גביר הציב כתנאי לעזיבתו את המקום נוכחות משטרתית קבועה במתחם המותקף ובשכונת ראש הממשלה עד סוף הרמאדן. 

לדברי יו"ר עוצמה יהודית, השוטרים שנשארו בלילה נשארו רק בגלל נוכחותו, וכי "לא ייתכן שבכל לילה המשטרה תפקיר את תושבי המקום. כאשר אעזוב השוטרים יעזבו, ותושבי המקום יהיו חשופים להמשך התקיפות, לזריקות אבנים ולפגיעה ברכוש", כלשונו.

 

(ח"כ איתמר בן גביר מגיב לבקשת ראש הממשלה לפנות את לשכתו משכונת שמעון הצדיק בירושלים)

 

בן גביר תיאר לנציגי ראש הממשלה את המצב בשכונה, את תקיפות מחבלים ערבים כלפי נשים וילדים במשך כל השבוע האחרון, ואת אזלת ידה של המשטרה. במהלך הלילה סירבו אנשי לשכת ראש הממשלה לתנאי הנוכחות קבועה, והסכימו לחזק את הנוכחות המשטרתית בלבד. בתגובה, הודיע בן גביר כי הוא יישאר במתחם לשבת.

כאמור, לפני שעה קלה סוכם עם לשכת ראש הממשלה והשר לביטחון פנים, כי בכל שכונת שמעון הצדיק ובמתחם תהיה נוכחות קבועה משטרתית עד סוף הרמאדן, כאשר אחרי הרמאדן תיעשה הערכת מצב מחודשת.

בן גביר מסר בתגובה: "אחרי שבוע שלם של תקיפות כלפי יהודים ואוזלת יד של המשטרה אילצנו את המשטרה להגיע לאבטח אותי. אני מברך על הסיכום ושמח שסוף סוף המשטרה תאבטח את תושבי שכונת שמעון הצדיק".

 

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90 

המהומות בשמעון הצדיק, אמש

המהומות בשמעון הצדיק, אמשצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90