הרב שמואל אליהו בסיפור מרגש על הקצין שנהרג בטעות מאש חבריו

אתמול נערכה אזכרת השלושים לזכרו של רס"ן איתמר אלחרר ז"ל במהלה סיפר הרב שמואל אליהו כי הוא התייעץ איתו בענייני הלכה במהלך החודשים האחרונים לחייו, וסיפר סיפור מיוחד שקרה לו עם הקצין

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/22 12:52 י באדר א'

הרב שמואל אליהו בסיפור מרגש על הקצין שנהרג בטעות מאש חבריו
רס"ן איתמר אלחרר ז"ל, צילום: דובר צה"ל

לפני כחודש נהרג קצין אגוז רס"ן איתמר אלחרר ז"ל במהלך תקרית דו"צ בנבי מוסא במהלכה נהרג גם חברו ליחידה רס"ן אופק אהרון ז"ל.

אתמול נערכה אזכרת השלושים לזכרו של אלחרר בבית משפחתו במושב בני ראם. במהלך האזכרה סיפר הרב שמואל אליהו כי איתמר ז"ל שאל אותו שאלות הלכתיות שונות במהלך החודשים האחרונים לחייו, הרב אליהו בחר לספר סיפור מיוחד על החייל שקרה באחד הפעמים ששאל אותו שאלה הלכתית בנושא השבת. 

"אני סמ"פ בגולני, ולאחרונה בגלל ההפגנות שיש בימי שישי ברצועת עזה סמוך לגדר אני נאלץ פעם בשבועיים בסבב יציאה שלי לבית לשוב בשישי בבוקר חזרה למוצב. האם בשישי בערב אני רשאי לנהוג חזרה לבית? או שעליי להישאר עד מוצאי שבת".

סמ"פ הוא סגן מפקד פלוגה שתפקידו להיות אחראי עם המ"פ על פלוגה שלימה שמורכבת ממספר גדודים. מאות חיילים שנמצאים בחזית על קו הגבול מול הפורעים שמנסים לשרוף את שדותינו, לירות טילים על שדרות ותל אביב. על תל אביב ועל ירושלים ושדה התעופה בלוד, להרוג אותנו ואת ילדינו ולשבש את שגרת חיינו. 

החיילים הללו נמצאים בחזית בלתי אפשרית, מצד אחד יש מי שכובל להם את הידיים. עם זאת הם נלחמים במסירות כי הם יודעים שבלעדיהם היו ארגוני הטרור מעזה מתאכזרים על אזרחי ישראל כמו שהם מתאכזרים על האחים שלהם ויותר. 

כשקיבלתי את השאלה הזאת הזדעזעתי. נזכרתי באבא, הרה"ג מרדכי אליהו זצוק"ל שכשהיה מקבל שאלות כאלה הוא היה כולו נסער ופונה להקב"ה בסנגוריה ואומר: תראה את העם שלך. תראה את החיילים האלה. מסכנים את החיים שלהם, ורוצים לקיים את המצוות שלך בהידור. איפה יש עוד חיילים כאלו בעולם?

מי ששמע פעם את הרב אליהו זצ"ל מספר על השיחות הללו, לא יכול לשכוח אותם לעולם. אלו היו הרגעים הכי מרגשים שלו. נזכרתי באבא, ואמרתי בליבי, בוודאי אבא לוקח את השאלות של איתמר ומביא אותם כמו קטורת ומנחה לפניו יתברך. ואין לך דבר שיכול לעורר רחמים על ישראל כמו הקטורת הזו.

כזכור לפני כשבועיים אירעה תאונת א ימונים קטלנית בבסיס האימונים נבי מוסא שבבקעת הירדן כאשר  קצינים מיחידה מיוחדת בחטיבת הקומנדו סיימו אימון, ויצאו לפטרול סביב למחנה. שני הקצינים זיהו דמות חשודה ופתחו לעברה בנוהל מעצר חשוד, ואף ירו באוויר. אלא שהזיהוי התברר כטעות, וחייל פתח לעברם באש לאחר שחשב שמדובר במחבלים. אחד מן הקצינים הוא רס"ן איתמר אלחרר ז"ל