סערת גלצ יבגני זרובינסקי חושף מדוע הופסקה הגשתו בגלי צה"ל: "מדברים הרבה פוליטיקה"

בפוסט לקהל עוקביו בטוויטר כיצד הופסקה לפתע הגשתו בתחנת הרדיו הצבאית, "הבית של החיילים? רק של אלה שבדעה מסוימת" | מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי בניגוד למה שיבגני זרובינסקי טוען, התכנית עלתה מלכתחילה כפיילוט

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/22 12:10 י באדר א'

יבגני זרובינסקי חושף מדוע הופסקה הגשתו בגלי צה"ל: "מדברים הרבה פוליטיקה"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד לא יממה חלפה מאז הודח הפרשן הוותיק יעקב ברדוגו מהגשת התוכנית הקבועה "וילנסקי את ברדוגו" שמשודרת מדי יום בשעות אחר הצהריים בגלי צה"ל, ומאז כבר הספיקו חברי הכנסת של המחנה הלאומי להכריז על עוצר ראיונות לתחנת הרדיו הצבאית וברדוגו עצמו התפטר בשידור חי מהגשת התוכנית ביום שישי. 

גם אושיית הרשת המוכרת, יבגני זרובינסקי, התייחס לפרשה ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו הבוקר (ו') סיפר כיצד התחיל להגיש את "ציפורי לילה" בתחנה יחד עם ליטל שמש, הגשה שהסתיימה באופן פתאומי. 

"מי שלא מכיר, 'ציפורי לילה' זו תוכנית שאמורה למלא שעתיים בלילה, עם מגישים מתחלפים ורק אלוהים יודע מי מאזין בשעות כאלו. שידרנו כמה תוכניות והגענו לאיזה מצב שבחורה בשם אילנה, שהייתה אמורה להיות המפיקה שלנו או משהו כזה אבל בפועל עשינו הכל לבד, שאלה אם נוכל להגיש בעוד 4 תאריכים לא סגרנו מראש. זרמנו. כמה ימים לאחר השאלה הזו, ליטל מודיעה לי ש'היום אין תוכנית כי יוצאים לפגרה'. הייתי קצת בשוק, שאלתי 'מה זאת אומרת פגרה?' וגם נכנסתי לאתר של גל"צ וראיתי שבתוכנית הקרובה של 'ציפורי לילה', יש שידור רגיל רק עם שמות אחרים בשורת המגישים".

יעקב ברדוגו, התכנית הפופולרית שלו בוטלה

יעקב ברדוגו, התכנית הפופולרית שלו בוטלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שאלתי אותה, 'מה את רצינית? רק לפני יומיים שאלה אם נוכל להגיש בכמה תאריכים נוספים ופתאום פגרה?' הבנו שמשהו לא הגיוני וליטל דיברה עם אחד מבעלי התפקידים הניהוליים בתחנה. הבחור אמר לה משהו בסגנון 'שמעי, זה היה פיילוט... בלה בלה בלה (זו הפעם הראשונה ששמענו את המילה פיילוט). מי שלא רוצה אותי, שיבושם לו. בחיים לא הרמתי טלפון בשביל שיסדרו לי איזה תפקיד ב'תקשורת' ובגלל זה גם לא פרסמתי את זה עד היום. רוצים? סבבה. לא? לא. הכל טוב. לא בא לי שיגידו שאני 'איזה בכיין' או 'נוקם' או לא יודע מה. תוכנית רדיו בחצות, כן?". 

השדרנים האחרים לא תוקפים את הממשלה

בהמשך מוסיף זרובינסקי כי אחד מהעובדים בתחנה הסביר את הפסקת ההגשה של השניים. "'שמעתי עכשיו את התוכניות שלכם ואתם מדברים הרבה פוליטיקה על וזה קצת לא מתאים לקונספט של התוכנית'. כאילו חשב שנשיר שם. בואו נגיד ואם הייתה בעיה כלשהי מבחינה מקצועית, היה מעיר על דברים וממשיכים הלאה. אבל לא. ליטל אמרה לו "מה? גם א' ו-ב' ו-ג' מדברים על פוליטיקיה (אותה תוכנית רק מגישים קצת יותר מהצד שמאלי). ומה הוא ענה לה בריש גלי? "כן, אבל הם לא תוקפים את הממשלה". הייתי בהלם. קיצר גם הטקסט הזה, מפדח בשבילי (מי שרוצה אותי, רוצה. לא, לא). לא משנה מה הסיבה". 

גורמים בתחנת גלי צה"ל מסרו לחדשות כיפה בתגובה, כי בניגוד למה שיבגני זרובינסקי טוען, התכנית עלתה מלכתחילה כפיילוט מתקופתו של שמעון אלקבץ ( המפקד הקודם של גל"צ)  וגם ירדה בתקופה של שמעון אלקבץ, לקשור בין הפיטורין של ברדוגו להפסקת התכנית שלך זה מופרך". 

יש להם צילומי מסך, מלכתחילה הם ידעו שמדובר בתכנית ניסיונית, לא התחייבו שתהיה קבועה. היה ניסיון לראות אם מתאים לפורמט ולשעה. ומשיקולי עריכה של שמעון, הוחלט לא להמשיך עם זה. אין שום קשר בין מה שהוא מנסה לטעון ולמה שהוא מנסה לקשור את זה עכשיו.

בתגובה רשמית מטעם התחנה נמסר  "התוכנית עלתה וירדה משידור בתקופתו של מפקד גלצ לשעבר, שמעון אלקבץ, משיקולי עריכה. כמו כן, סוכם מראש עם המגישים כי מדובר בכמה תכניות נסיון בלבד."