האזינו אחרי ההדחה מגלי צה"ל יעקב ברדוגו התפטר בשידור חי

לאחר ההחלטה על הדחתו משידור התוכנית היומית בתחנת רדיו הצבאית, התפטר הפרשן בשידור חי: "החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי - היא אות קלון לחופש הביטוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/22 08:33 י באדר א'

אחרי ההדחה מגלי צה"ל יעקב ברדוגו התפטר בשידור חי
יעקב ברדוגו, התכנית הפופולרית שלו בוטלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת גלצ: הפרשן והמנחה יעקב ברדוגו התפטר הבוקר (ו') בשידור חי מתחנת הרדיו הצבאית, זאת לאחר שאתמול הודח מהגשת תוכניתו הקבועה "וילנסקי את ברדוגו" שמשודרת מדי יום בשעות אחר הצהריים בגלי צה"ל, כאשר התוכנית "חמש בערב" תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהובלת המגיש והעיתונאי ירון וילנסקי ו"תעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה"ל". 

"מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית, שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע", כך אמר ונטש את השידור מהתוכנית של יום שישי עם משה שלונסקי, אך לפני כן הוסיף, "החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי  - היא אות קלון לחופש הביטוי".

"מה לא אמרו עליי? לא אחזור על הכל: רוח פרצים, גנבתי להם את התחנה, וגם את המדינה. כי אולי קוראים לזה שידור ציבורי אבל התחנה היא רק שלהם. וכך גם המדינה. ומה שהפריע להם היו דעותיי מחשבותיי ובעיקר אמנותיי. כי הם, המכובדים והמקצועיים בתחנה הזו, ובתחנות אחרות, מעולם לא ניצלו את המיקרופון כדי להטיף פוליטיקה ולדחוף את האג'נדות שלהם".

ברדוגו הגיב אמש להדחתו לראשונה, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב התייחס לפסק דין משנת 1953, "קול העם". "החלטת ראש הממשלה בנט, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ להשתיק את קולי בתחנת גלי צה"ל בניהתמוק שיש ודאות קרובה לסיכון שלום הציבור משידוריי בתחנה הצבאית, היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא כאמור זכות יסוד. 'ואף על פי כן' אמשיך להשמיע קולי".