התגובות לתכנית הכלכלית | דרעי: "פגיעה מכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי"

ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה הציגו תכנית כלכלית למאבק ביוקר המחיה, וזכו לתגובות לא חיוביות במיוחד | יו"ר ש"ס: "כולם ראו עד כמה הלחץ הציבורי מבהיל אותם. קרעי: "הם מגלגלים עיניים בהתחסדות עם תכנית קמצנית ומבישה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/22 21:42 ח באדר א'

התגובות לתכנית הכלכלית | דרעי: "פגיעה מכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי"
דרעי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית מגיבה לתכנית הכלכלית למאבק ביוקר המחיה, אותה הציגו הערב (ד') ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. אחת מנקודות התכנית, הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות בעלות ילדים בעזרת מתן נקודות זיכוי הוביל את מנהיגי הציבור החרדי לזעם גדול, אך לא רק אותם.

"את מסיבת העיתונאים של בנט וליברמן אפשר לשדר בתכנית 'המתחזים'", אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי. "הצמד המבוהל, שעד לפני שבועיים אמר שהכול גן עדן והפגין אטימות למצוקה הכלכלית, נלחץ מקמפיין ש״ס שהצית את המחאה הציבוריות והלחץ התקשורתי". 

"הם גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם ״המשפחות הטובות״ - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה. זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה! זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי". 

דרעי פנה לבנט ולפיד, "החלוקה האכזרית שלכם בין ״טובים״ ו״רעים״ מזעזעת. אף ילד במדינת ישראל אסור שיהיה רעב! איבדתם את החמלה, איבדתם את הבושה, איבדתם את הקשר עם העם בישראל. כולם ראו עד כמה הלחץ הציבורי מבהיל אותם. לא נרפה ולא נשתוק עד שנוריד באמת את יוקר המחיה ונביא רווחה כלכלית לכולם".

"זוכרים איך הם לגלגו על המענק שחילקנו לכל האזרחים?"

חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי "הבשורה היחידה של בנט וליברמן הערב לעם ישראל: 'לכם ימשיך להיות רע, אבל תתנחמו בכך שלחרדים ולשכבות החלשות יהיה עוד יותר רע'".

"זוכרים איך הם לגלגו על המענק שחילקנו לכל האזרחים?", שאל חבר הכנסת שלמה קרעי בחשבון הטוויטר שלו. "אז היום הם נותנים מענק של אלפי שקלים בשנה גם לעשירון העליון, ורק 800 שקלים בשנה במקרה הטוב לחלשים ביותר, כשיש להם עבודה. אחרי שהקדישו חודשים ארוכים להעלאות מיסים ועליית מחירים, הם מגלגלים עיניים בהתחסדות עם תכנית קמצנית ומבישה".

חברת הכנסת נעמה לזימי: "מסתמן שגם ראש הממשלה ושר האוצר מכירים במשפחות עובדות שלא מסיימות את החודש, בשכר המינימום המבזה. שזה כבר טוב. אבל הפתרון הוא ברור- העלאת שכר המינימום כדי שאנשים עובדים יתפרנסו בכבוד".


(ראש הממשלה והשרים מציגים את התכנית)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן