התכנית של בנט למאבק ביוקר המחיה: זיכוי במס למשפחות עובדות

לאחר שבתחילת השבוע קיימו ראש הממשלה ושר האוצר דיון ארוך עם גורמי מקצוע בעניין הטיפול בגל ההתייקרות, הערב הציגו השניים תכנית שתכליתה מאבק ביוקר המחייה | בין הצעדים: ייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן והורדת מכסים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/22 19:52 ח באדר א'

התכנית של בנט למאבק ביוקר המחיה: זיכוי במס למשפחות עובדות
בנט הערב, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ביום ראשון האחרון קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר האוצר אביגדור ליברמן, פגישה עם גורמי המקצוע במשרד האוצר בעניין הטיפול ביוקר המחיה. שלא כמקובל, היה זה בנט שהגיע למשרד האוצר לצורך הדיון החשוב. הערב (ד') הציגו ראש הממשלה, שר האוצר ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי במסיבת עיתונאים משותפת, את הצעדים להורדת יוקר המחיה. ליברמן טען בדבריו כי התכנית היתה מוצגת גם אם לא היתה מחאת צרכנים.

הצעדים העיקריים

  • הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות בעלות ילדים – בעזרת מתן נקודות זיכוי. תוספת של 223 שקלים לכל הורה עובד עבור כל ילד בגילים 12-6 בשנה. התוספת תהיה בתוקף עד סוף 2022 לפחות.
  • תוספת 20% למענק עבודה - כל עובד זכאי המשתכר עד כ-6,200 שקלים יהנה מהטבה זו. כ-300 אלף עובדים עם תוספת של 800 שקלים בשנה בממוצע.
  • ייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן - עליה ל-3.4% בלבד – לעומת העלייה המתוכננת בשיעור 5.7%.
  • הורדת מכסים על מוצרים מיובאים – בין היתר: ביצים, קמח, בשר ודגים, מוצרי צריכה כמו כלי מטבח, ריהוט ומוצרי היגיינה.

צילום: משרד האוצר

בנט: "הצעדים האלה יגדילו את הנטו של המשפחות העובדות"

ראש הממשלה אמר: "בשבועות האחרונים, עם עליית המחירים העולמית, משפחות רבות בישראל מרגישות שהגיעו לקו האדום. האינפלציה בישראל אמנם מתונה ביחס למה שקורה בעולם בשבועות האחרונים, אבל מכיוון שיוקר המחיה פה גבוה מלכתחילה, זה הקש ששובר את גב המשפחה".

"הממשלה שלנו שמה את ההורים האלה, את המשפחות העובדות, מול עיניה - גם בצד הנטו שצריך לעלות, וגם בצד ההוצאות שצריך לרדת. הצעדים שנציג היום, שגיבש שר האוצר ליברמן וסיכמנו עליהם יחד עם השר לפיד, ועם שרת הכלכלה ברביאי, הצעדים האלה יגדילו את הנטו של המשפחות העובדות באופן מורגש, ויתנו אויר לבתים רבים בישראל".

בנט עבר להצגת עיקרי התכנית. "אנחנו נפחית את המס לכל הורה עובד ב-223 שקלים לחודש עבור כל ילד בגילאי 6-12. כך לדוגמא - משפחה בה שני הורים שמשלמים מיסים עם שלושה ילדים בגילאים האלה, תהנה מעוד 1,300 שקלים בנטו בכל חודש". 

"הדבר השני - אנחנו מורידים מכסים ומחירים בשלל מוצרי צריכה, כמו בשר ודגים, קמח, שמן זית, ביצים, וגם רהיטים וכלי מטבח. הממשלה תשתתף גם בנטל ההתייקרות במחירי החשמל, המחירים עולים, אבל אנחנו נישא בחלק מהנטל כדי שזה יורגש פחות".

"ולבסוף, לבעלי שכר נמוך במיוחד, הם יזכו להגדלה של 20% במענק העבודה שהם מקבלים".

ההסתדרות הלאומית הגיבה על התוכנית הכלכלית שפורסמה: "זהו לעג לרש, מדובר בתוכנית להעלאת יוקר המחיה ולא להורדתה. התוכנית מעגנת את עליית מחירי הדלק, את ארנונת העסקים המופקעת אשר מכבידה באופן ישיר על יוקר המחיה והצרכנים, ולא פותרת את סוגיות הליבה של יוקר המחיה בישראל. התוכנית תפגע באזרחי ישראל, ולא פחות מכך בעובדים. המצב החדש מחייב העלאת שכר המינימום ל-7000 שקלים ומיד.  הממשלה צריכה להחליט אם היא רוצה לאפשר לאנשים לחיות בכבוד, או לכרוע תחת הנטל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן