דאגה אחת פחות לתושבי עוטף עזה: פורסמו ההנחיות ליישום הטבת המס

מתגוררים בשדרות או ביישובי עוטף עזה? רשות המיסים פרסמה את ההנחיות המעודכנות להטבות המס, זאת אחרי אישור הוראת השעה והארכת ההטבה בארבע שנים נוספות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/02/22 16:56 ח באדר א'

דאגה אחת פחות לתושבי עוטף עזה: פורסמו ההנחיות ליישום הטבת המס
שדרות על רקע סוללת כיפת ברזל, ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות אישורה של הוראת השעה, המאריכה את הטבת המס לתושבי שדרות ויישובי הנגב המערבי בארבע שנים נוספות, פרסמה היום (ד') רשות המסים את ההנחיות ליישום ההטבה. תוקף ההטבה הוא מתחילת שנת המס 2022 וחודש פברואר יכלול גם החזר רטרואקטיבי של הפרשים מחודש ינואר.

ההטבה מעניקה זיכוי במס הכנסה בשיעור של 20% מההכנסה החייבת במס ועד לתקרה שנתית של 241,080 שקל צמוד למדד. זכאים להטבה תושבי יישובים אשר בתיהם, כולם או חלקם, שוכנים במרחק של עד 7 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה (יישובי עוטף עזה), וכן יישובים ואזורים נוספים שמתקיימים בהם אותם השיקולים הביטחוניים שמתקיימים ביישובי עוטף עזה, בשל סמיכותם לגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה. הישובים מבקיעים, ברור חייל ודורות נכללים ברשימת זו של ישובים מוטבים.

את ההטבה ניתן לקבל על ידי פנייה למעסיק והצגת אישור מהמועצה המקומית על מגורים בישוב מזכה. לוח הניכויים המשמש מעסיקים יעודכן בהתאם לשינויים בחוק. שכירים שעובדים אצל יותר ממעסיק אחד יכולים לקבל את ההטבה באמצעות תיאום מס במערכת המקוונת. תושבים בישובים מזכים שטרם ערכו תיאום מס לשנת 2022 מוזמנים לערוך אותם במערכת תיאומי המס המקוונת. כמו כן, רשות המיסים תתקן באופן יזום תיאומי מס שהופקו במהלך חודש ינואר, לפני אישור החוק. האישורים המתוקנים ישלחו בדואר וניתן יהיה להורידם באזור האישי באתר רשות המסים.