במהלך תקיפה בסוריה: מטוסי חיל האוויר ספגו אש איראנית

הטרור של הרפובליקה האיסלמית הגיע גם למערכה הצבאית. במהלך פעילות של חיל האוויר בסוריה, נורתה לעברם אש מסוללת נ"מ איראנית. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/21 17:39 יט בחשון התשפב

במהלך תקיפה בסוריה: מטוסי חיל האוויר ספגו אש איראנית
מטוסי חיל האוויר , צילום: דובר צה"ל

בתקופה האחרונה עלתה המתיחות עם איראן לגבהים חדשים, כאשר נודע כי האקרים מהמדינה פרצו לחברות ביטחוניות ישראליות שאחראיות בין היתר על ייצור מל"טים ולווינים. בנוסף, ניסיון ההתנקשות בתחילת החודש במיליארדר טדי שגיא בקפריסין היה למעשה אירוע טרור של איראן. 

מטוסי צה"ל

מטוסי צה"ל צילום: דובר צה"ל

אלא שהיום (ב') מתברר כי המתיחות הגיעה גם למערכה צבאית, ומטוסים איראנים ביצעו ירי לעבר מטוסי חיל האוויר בסוריה, כך עולה מהדיווח של העיתונאי ניר דבורי בחדשות 12. עוד עולה מהדיווח כי במהלך תקיפה של חיל האוויר בסוריה, בוצע ירי לעברם מסוללות נ"מ מתוצרת איראנית.  באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מבקש להבהיר כי לא בוצע ירי על ידי האיראנים לעבר מטוסי חיל האוויר במהלך פעילותם המבצעית".

לאחרונה דווח בתקשורת הסורית כי האסיר הסורי המשוחרר מדחת אל-סאלח, אשר היה פעיל טרור בשנות ה-80, נהרג כתוצאה מתקיפה ישראלית. אל-סאלח נידון ל-12 שנות מאסר ושוחרר בשנת 1997. במהלך השנים היה ראש משרד המעקב אחר תושבי הגולן של ממשלת סוריה וייעץ לחאפז

כזכור, במהלך פגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירה סוצ', התייחס הנשיא לבעייתיות במדינה למודת הקרבות ואמר, "אני מאוד אשמח לדון בנושאים אזוריים. כפי שאתה יודע אנו מתאמצים לשקם את התשתיות בסוריה. יש פה בעיות ונושאים בעייתיים כמובן, אבל יש גם הזדמנויות טובות לשיתוף פעולה כמובן בכל מה שקשור למלחמה בטרור".