פרשת NSO | הדיון במשפט נתניהו נדחה

על רקע חשיפת הרשימה אחריה עקבה המשטרה, השופטים במשפט נתניהו החליטו לבטל את הדיון המתוכנן למחר, זאת על מנת שהפרקליטות תשיב לבית המשפט, האם אכן נעשה שימוש בתוכנת הרוגלה, פגסוס, בתיקי האלפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/22 16:15 ו באדר א'

פרשת NSO | הדיון במשפט נתניהו נדחה
נתניהו עם פרקליטיו, ארכיון, צילום: Amit Shabi/POOL

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הודיע היום (ב') כי בעקבות התחקיר המטריד של העיתון כלכליסט, לפיו בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, על ידי משטרת ישראל, אשר נעשו באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור, תוקם ועדת בדיקה ממשלתית "שתחקור לעומק את הפגיעה בזכויות האזרחים ובפרטיותם בשנים המדוברות".

על רקע חשיפת הרשימה אחריה עקבה המשטרה, השופטים במשפט נתניהו החליטו לבטל את הדיון המתוכנן למחר, זאת על מנת שהפרקליטות תשיב לבית המשפט, האם אכן נעשה שימוש בתוכנת הרוגלה, פגסוס, בקרב הנאשמים, הנחקרים והעדים בתיקי האלפים. 

מוקדם יותר היום, פרקליטו של יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור, ביקש  לעצור את המשפט עד לבירור מקיף בפרשת NSO - הבקשה נדחתה והמשפט יתקיים כרגיל. עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ', דרש גם הוא לעצור את המשפט עד לקיום בדיקה יסודית בנושא.

"הבוקר נפל דבר דרמטי, רציני וחמור" אמר עו"ד חן. "אם לא הספיקו כל התגליות עד כה מסתבר שפשטה מגפה של ממש בכל מה שקשור בפעילות בלי חוקיות שנעשו בחקירה זו. צריך לתת זמן ושהות לבדוק את הדברים, כדי שניתן לעמוד על משמעותם, ואנחנו יודעים שמשמעויות כבדות כבר יש. אי אפשר לשמוע את העדים כסדרם לאחר שהבוקר הבנו עד היכן פשה הנגע, מה עומק הזיהום והזוהמה".