ללא קלון: אושר הסדר הטיעון בין הפרליקטות ובין חיים כץ

חבר הכנסת מהליכוד הואשם בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, בעקבות חוק שקידם לפני כעשור | כץ בירך על ההחלטה: "בית המשפט פסק בצדק שבמעשי אין קלון. לא היה לי או למי ממקורבי רווח אישי מהחקיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/02/22 09:28 ו באדר א'

ללא קלון: אושר הסדר הטיעון בין הפרליקטות ובין חיים כץ
חיים כץ, צילום: Revkin Fenton/Flash90

בית משפט השלום בראשון לציון אישר הבוקר (ב') את הסדר הטיעון בין הפרליקטות לבין חבר הכנסת חיים כץ. חבר הכנסת מהליכוד הואשם בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, בעקבות חוק שקידם לפני כעשור לטיפול בתופעת "התספורות" במשק.

במסגרת הטיעונים לעונש נימקה התביעה את נסיבות ההסדר והבהירה כי ח"כ חיים כץ  "ביקש לקדם חקיקה ראויה. במעשיו לא דבק קלון ולא היה בהם פן של שחיתות או דופי".

כץ בירך על ההחלטה: "בית המשפט פסק בצדק שבמעשי אין קלון. קביעה זו מצטרפת להחלטת בג"ץ לדחות על הסף טענות נגד הסדר הטיעון שנחתם. קידמתי חוק שהטיב עם כלל ציבור המשקיעים, לא היה לי או למי ממקורבי רווח אישי מהחקיקה. הודיתי בלב לא קל במטרה להמשיך לשרת נאמנה את אזרחי ישראל ולשים מאחורי את העננה שליוותה אותי בשנים האחרונות וגבתה מחיר אישי וציבורי יקר". כץ מיוצג על-ידי עורכי הדין נוית נגב, יאנה פוגל סלוצניק ותובל בוך ממשרד שינמן נגב ניב.

נזכיר כי לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד חבר הכנסת חיים כץ כתב אישום בשל קשריו עם אותו סוחר שוק הון, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, אך כנסת ישראל קבעה כי עומדת לח"כ כץ חסינות בפני העמדה לדין פלילי.

לאחר מכן, התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית, ואף במסגרת זו הובאו נתונים נוספים, ולאחר שקילת מכלול החומר הרלוונטי לעניין נמצא כי נכון לשנות את עובדות כתב האישום ואת סעיף העבירה שאלה מגבשות, במסגרת הסדר טיעון, לנוסח כתב האישום שהוגש היום.


(כץ בדיון על חסינותו, ארכיון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן