יודה במסגרת עסקת טיעון: כתב אישום לחיים כץ

חבר הכנסת מטעם הליכוד הואשם בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים, זאת על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט בראשון לציון. כץ יודה וצפוי לקנס כספי ומאסר על תנאי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/11/21 14:11 ה בכסלו התשפב

יודה במסגרת עסקת טיעון: כתב אישום לחיים כץ
חיים כץ בבית המשפט, ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לבית המשפט השלום בראשון-לציון הוגש היום (ג') כתב אישום נגד חבר הכנסת של הליכוד חיים כץ, כך על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. כץ הודיע ליושב ראש הכנסת הכנסת שאין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

כתב האישום, אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון, מייחס לחבר הכנסת כץ עבירה של קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים פסולים. מפרטי התיק עולה כי כץ, אשר עמד באותה עת בראש ועדת הרווחה של הכנסת, זימן לוועדה את סוחר שוק ההון מוטי בן-ארי כמומחה לשם קידום הצעת חוק בתחום פירעון אג"ח בחברות בקשיים, אך לא גילה לחברי הוועדה מידע אודות קשריו האישיים והכלכליים עם בן-ארי ואודות האינטרס הכלכלי של בן-ארי בקידום החוק.

נציין כי לפני כשנתיים החליט היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגד חבר הכנסת חיים כץ כתב אישום בשל קשריו עם אותו סוחר שוק הון, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין, אך כנסת ישראל קבעה כי עומדת לח"כ כץ חסינות בפני העמדה לדין פלילי. לאחר מכן, התקיים שיח עם באי כוחו של ח"כ כץ, במסגרתו נשמעו פעם נוספת טענותיהם ביחס לתשתית העובדתית והמשפטית, ואף במסגרת זו הובאו נתונים נוספים, ולאחר שקילת מכלול החומר הרלוונטי לעניין נמצא כי נכון לשנות את עובדות כתב האישום ואת סעיף העבירה שאלה מגבשות, במסגרת הסדר טיעון, לנוסח כתב האישום שהוגש היום.

עוד הוסכם במסגרת הסדר הטיעון כי חבר הכנסת כץ יודה ויורשע בכתב האישום שהוגש, והצדדים יעתרו במשותף לכך שיגזר על ח"כ כץ עונש של קנס כספי ומאסר על-תנאי. התיק טופל על ידי עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. תיק חקירה אחר, בו נחקר חבר הכנסת כץ כחשוד שעניינו אי-תשלום מס כדין, נגנז בשל שיקולים ראייתיים.

זהו כתב האישום השלישי של חברי הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, אשר זכתה ב-30 מנדטים בבחירות האחרונות. בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, נחשד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, וכך גם חבר הכנסת דוד ביטן, הנחשד בעבירות שוחד בזמן כהונתו כסגן ראש עיר.