הצלחה לאופיר סופר: חוק כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה יעלה להצבעה

חוק כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה קיבל את אישור ועדת שרים לענייני חקיקה ויועבר בכנסת ביום רביעי. סופר אמר: "חוק חשוב שיסייע ללוחמים שנתנו את גופם ונפשם למען מדינת ישראל" | עלות הכשרת כלב אחד: 85,000 שקלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/02/22 16:28 ה באדר א'

הצלחה לאופיר סופר: חוק כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה יעלה להצבעה
ח"כ אופיר סופר, צילום: דוברות

הישג לחבר הכסת אופיר סופר. חוק כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה קיבל את אישור ועדת שרים לענייני חקיקה ויועבר בכנסת ביום רביעי. "חוק חשוב שיסייע ללוחמים שנתנו את גופם ונפשם למען מדינת ישראל", אמר סופר.

הצעת חוק של סופר מהציונות הדתית, תאפשר סיוע של כלבי שירות לנפגעי פוסט טראומה כחלק מחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר מלווים בכלבי שירות. סופר בירך על אישור הצעת החוק: "כמי שמלווה ונאבק למען נפגעי פוסט טראומה כתוצאה מלחימה נחשפתי לסיוע החשוב שכלבי השירות מעניקים ללוחמים הנושאים עימם פוסט טראומה".

"זכיתי להיחשף לעבודת הקודש שנעשית במרכז לכלבי שירות והחוק הזה שנכתב ביחד איתם הוא חוק חשוב שיסייע ללוחמים שנתנו את גופם ונפשם למען מדינת ישראל. אני מברך את חברי ועדת השרים על אישורו".

עלות הכשרה: 85,000 שקלים

כלב שירות מאומן לזהות מצבי מצוקה ולהגיש סיוע רגשי בזמן אמת. הסיוע של הכלב המאומן מסייע למתמודד לחזור להכרה ולהווה, למצוא פורקן רגשי ונחמה אמיתית. הדבר חשוב מאוד למתמודדים עם מצבי פוסט טראומה, שכן מהרגע שנכנס כלב שירות לחיים של לוחם המתמודד עם פוסט טראומה, הוא יכול לחזור ולקיים חיים שקטים ורגועים ולהשתלב בחזרה בחברה.

נציין כי הכשרה של כלב שירות עולה הרבה מאד כסף, והיא מוערכת בכ-85,000 שקלים לכלב אחד, לא כל נפגע טראומה יכול להרשות לעצמו כלב כזה.

(המרכז להכשרות כלבי שירות)