נכה צה"ל שנפצע בלבנון שם קץ לחייו: "הפציעה הייתה טראומטית"

יצחק חן, שהוכר כנכה צה"ל בעקבות פציעה פיזית בשירותו הצבאי בלבנון, ביקש הכרה בעקבות פוסט טראומה, ולא זכה לה. אחותו סיפרה: "הוא תמיד סיפר שבאותו רגע ראה את כל החיים חולפים מול עיניו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 14:21 א בטבת התשפב

נכה צה"ל שנפצע בלבנון שם קץ לחייו: "הפציעה הייתה טראומטית"
נכי צה"ל. אילוסטרציה, צילום: Haim Zach

יצחק חן, נכה צה"ל שנפצע בלבנון, שם הבוקר (א') קץ לחייו. יצחק היה מוכר כנכה בעקבות פציעה פיזית בשירותו בלבנון, אך ביקש גם הכרה בעקבות פוסט טראומה, ולא זכה לה.

סיגלית חן קצב, אחותו של איציק, סיפרה בכאב גל"צ: "איציק התגייס לצנחנים כי הוא רצה להיות לוחם. הפציעה שלו הייתה טראומטית, הוא יצא משותק ברגל ועם פריצת דיסק. הוא תמיד סיפר שבאותו רגע ראה את כל החיים חולפים מול עיניו". 

בארגון נכי צה"ל היו המומים גם כן: "אנחנו כואבים והמומים בעקבות התאבדותו של נכה צה״ל יצחק חן ז״ל". כאמור יצחק ביקש הכרה בעקבות פוסט טראומה, ולא זכה לה. "זה בדיוק מה שאנו זועקים כל הזמן: ישנם נכי צה"ל שמחכים להכרה בנכותם במשך שנים, נופלים בין הכיסאות בזמן החולף ואינם זוכים לטיפול ראוי". 

"במסגרת רפורמת 'נפש אחת' מוקדשת התייחסות נרחבת לנושא שער הכניסה ואנו נמשיך לטפל בנושא עד לפתרונו המלא. ארגון נכי צה״ל ימשיך להיאבק על שיפור שער הכניסה בוועדות הרפואיות, כמו גם על הכרה במחלות נלוות לפוסט טראומה. בד בבד ימשיך הארגון לפעול במלוא המחויבות למען נכי צה״ל בכל נושא בו הם זקוקים לעזרה. אנו שולחים תנחומים למשפחתו של יצחק ז״ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן