בתמיכת נתניהו: הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות

43 חברי כנסת חתמו על הצעת החוק, בהם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין, מיקי זוהר ואורית סטרוק. "המורדים צדקו" אמר אדלשטיין והוסיף: הגיע הזמן למזער את נזקי ממשלת ההתנתקות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/22 15:17 א באדר א'

בתמיכת נתניהו: הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות
יוזמי החוק לפני הגשתו , צילום: ניר דבוש - מועצה אזורית שומרון

הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון הוגשה היום (ד') על ידי חברי הכנסת יולי אדלשטיין, מיקי זוהר ואורית סטרוק. על ההצעה חתומים לא פחות מ-43 חברי כנסת מסיעות רבות בהם ישראל כץ, אמיר אוחנה, יריב לוין, אבי דיכטר, משה אבוטבול, יעקב מרגי, מיכל וולדיגר, בצלאל סמוטריץ', עמיחי שיקלי וגם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שנמנה על יוזמיו.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מיוזמי הצעת החוק אמר: "מדינה מוסרית לא יכולה לאפשר שתהיה לה אות קין כזו שהיא חוק הגירוש והגזל. כולם מבינים שההתנתקות הייתה טעות. את הפשע הזה של הגירוש צריך לתקן ולמחוק את אות הקין הזה מספר החוקים של מדינת ישראל. כיהודים ציונים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיה חוק כזה. כל עוד נשמה באפנו אנחנו נלחם כדי שהעוול הזה יתוקן".  

יו"ר הכנסת לשעבר, חבר הכנסת יולי אדלשטיין הוסיף כי "לפני 16 שנה מכרו לעם ישראל חלומות באספמיה וכעת כולם כבר מבינים שמדובר בחלום בלהות מתמשך. היום כולם מבינים ש'המורדים' אותם הובלתי מול ממשלת ההתנתקות צדקו והגיע הזמן למזער את נזקי אותה ממשלה ואותו חוק. הדאגה שלנו מוקדשת למדינת ולעם ישראל, והיום אנחנו מתחילים להביא פתרונות למדינת ישראל - לא למדינת פלסטין".

מהות ההצעה היא למעשה ביטול החוק המונע את חופש התנועה של ישראלים ביישובי צפון השומרון דוגמת חומש ושא-נור, ישובים שנשארו בשליטה ישראלית מלאה, בניגוד לישובי גוש קטיף, ולכן אין מניעה לחזור אליהם. מאז ההגשה הראשונה של החוק כבר ב-2009, הוגשו נוסחים דומים כבר שבע פעמים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן