נתניהו מבהיר: "לא התערבתי בקמפיין ולא ביקשתי להפסיק אותו"

הקמפיין עומד לחצות את רף ארבעה מיליון שקלים, ופייק שמופץ ברשתות טוען כי נתניהו דיבר עם ינון מגל והורה לו לתרום את הכסף שנאסף לטובת ניצולי שואה החיים בישראל. מגל כתב כי זהו פייק, נתניהו שיתף

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/01/22 11:08 כח בשבט התשפב

נתניהו מבהיר: "לא התערבתי בקמפיין ולא ביקשתי להפסיק אותו"
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

קמפיין מימון ההמונים של ינון מגל על סף ארבעה מיליון שקלים, ושמועות רבות והופצו בדבר תרומתו של הכסף לכאורה לניצולי שואה. בצילום מסך שהעלה מגל, נראה ציוץ של נתניהו כאשר הוא מודיע "ביקשתי להעביר את כספי תרומותיכם הנדיבות לרווחת ניצולי השואה החיים בישראל".

אלא שמגל הודיע כי מדובר בפייק וכתב "הכסף מיועד אך ורק להגנה המשפטית של נתניהו". גם בנימין נתניהו שיתף את הדברים של מגל, וכתב בפייסבוק: "לא התערבתי בקמפיין הגיוס המרגש שיזם ינון מגל וגם לא ביקשתי להפסיק אותו. תודה ינון!". כזכור, הקמפיין עורר מחלוקת משפטית האם הכסף אכן יוכל להגיע לידי נתניהו, כאשר מארגני הקמפיין טוענים כי אין מניעה משפטית בהעברת הכסף.

בעמוד הטלגרם שלו הודה נתניהו להמונים שתרמו מכספם למימון משפטו וכתב: "תודה לכם, המוני אזרחי ישראל, על התמיכה האדירה והאהבה המופלאה שלכם בימים האחרונים. חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי בהתרגשות שאין שנייה לה".

על פי חוקי הקמפיין מותר לאדם אחד, או לבני משפחה שגרים יחד לתרום יותר מפעם אחת, אך עד סכום מצטבר של 5,000 ש"ח לכל בני המשפחה, למרות זאת הסכומים מצטברים במהירות ובפחות משלוש שעות הגיע הקמפיין של מגל למען נתניהו ליותר מחצי מיליון שקל. יעד הקמפיין הוא שבע מיליון שקל.

 

בדברי ההסבר לקמפיין כתב מגל: "חברים יקרים אנשי המחנה הלאומי אנחנו יוצאים היום לגיוס ההמונים הגדול של מחנה הימין מתוך תחושה והבנה שמשפט נתניהו הוא תוצאה של רדיפה וניסיון להשיג בכל דרך ובכל מחיר הרשעה של מנהיג המחנה ומתוך כוונה להרחיק אותו מהנהגת המדינה.

היום, אנו אנשי המחנה הלאומי תורמים את חלקנו להגנה על מנהיג המחנה כי כשהשמאל והפרקליטות הושיבו את בנימין נתניהו על ספסל הנאשמים - הם הושיבו עליו את כולנו. המשפט הזה אינו של נתניהו בלבד והוא לא יושב שם לבדו. לכן כולנו לוקחים היום חלק במימון המשפט - כי המשפט הזה הוא של מחנה הימין כולו".