קו נוסף של הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך: כל הפרטים

קו נוסף של הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך - הקו הסגול. אורך הקו הינו 4.5 ק"מ והוא כולל 8 תחנות, הקו יהווה ציר מזרח-מערב והוא מתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/22 13:26 א באדר א'

קו נוסף של הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך: כל הפרטים
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות מתכננת המחוז שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. כל הפרטים על הקו החדש שיוצא לדרך.

אורך הקו הינו 4.5 ק"מ והוא כולל 8 תחנות. הקו הסגול יהווה ציר מזרח-מערב, והוא מתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים (לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, דרך מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי). הקו יחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים- האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר.

בהחלטתה, ציינה הוועדה המחוזית כי התוכנית מהווה חוליה חשובה בקידום מערכת הסעת ההמונים ובמתן עדיפות לקידום התחבורה הציבורית כאמצעי המועדף להתניידות בעיר. עוד ציינה הוועדה כי לקו הסגול חשיבות יתרה לאור תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות קרית היובל והקטמונים, והוועדה סבורה כי הקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה.

במסגרת אישור התקציב, אישרה הממשלה תקציב של למעלה מ-13 מיליארד שקל להשלמת תכנון ולביצוע הקו הכחול והקו הסגול של הרכבת הקלה בבירה, לרבות פרויקטים משלימים שישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת הקלה. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי סיפרה כי, "התוואי שנבחר עבור הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא ציר הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים. תוכנית הקו הסגול מצטרפת לתוכניות רבות שכבר אושרו למערך הסעת ההמונים בירושלים, תוכניות הכוללות תוואי רכבת קלה, מתחמי דיפו, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות".